رشد چشمگیر آمار ابتلا به کرونا در جهان

در یک هفته گذشته، روزانه به طور میانگین ۲۲۷ هزار مورد ابتلا در جهان گزارش شده است

درچند کشور که بیشتری آسیب و ضربه را دیده‌اند، از جمله ایالات متحده، هند و آفریقای جنوبی، شمار موارد روزانه در حال افزایش است- JOHANNES EISELE / AFP

بیش از یک میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا، در پنج روز گذشته ، شمار جهانی موارد ابتلا را به بالای ۱۵ میلیون نفر رسانده و همزمان، موارد جدید ابتلای روزانه در حال افزایش است. 

روزانه و طی یک هفته گذشته، به طور میانگین ۲۲۷ هزار مورد ابتلا در جهان گزارش شده است. این در حالی است که در آغاز ماه ژوئیه، موارد جهانی ابتلای روزانه  حدود ۱۷۷ هزار نفر بود.  

بیش از سه ماه طول کشید تا شمار کلی موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون نفر برسد، افزایش نرخ ابتلای بیماری به این معنی است که اکنون تنها سه هفته طول می‌کشد تا شمار مبتلایان تاییدشده از ۱۰ به ۱۵ میلیون نفر افزایش یابد. 

منحنی شمار موارد روزانه در جهان در ماه آوریل سیر افقی یافت زیرا تدابیر سختگیرانه قرنطینه در بسیاری از کشورهای جهان که بیشترین آسیب را از مراحل اولیه همه‌گیری دریافت کرده بودند، موثر واقع شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چین، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا همگی شاهد کاهش چشمگیر موارد ابتلا بودند، اما از آن زمان بیماری در کشورهای دیگری چون برزیل، هند، روسیه و ایالات متحده افزایش یافت. 

اطلاعات جمع آوری شده توسط سازمان غیرانتفاعی «اور ورلد این دیتا» که در دانشگاه آکسفورد مستقر است، حاکی است که هر کشور جهان با آمار قابل اتکا، کماکان صحنه بروز موارد جدید ابتلا است.

حتی نیوزیلند، که تدابیر اولیه جلوگیری، موجب شد موارد فعال ابتلا در ماه گذشته به صفر برسد، در هفته گذشته و به دلیل ورود افراد مبتلا به کشور، شاهد چندین مورد تاییدشده بود. 

درچندین کشور که بیشتری آسیب و ضربه را دیده‌اند، از جمله ایالات متحده، هند و آفریقای جنوبی، شمار موارد روزانه هنوز در حال افزایش است. 

بیش از یک چهارم از ۱۵ میلیون افراد مبتلا به کووید۱۹ در جهان، در ایالات متحده امریکا هستند و این کشور همچنان مقام اول از نظر بالاترین شمار مبتلایان را حفظ کرده است. 

موارد جدید ابتلای روزانه در هند هم رشد سریعتری دارد. در این کشور جواب آزمایش بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به ویروس کشنده کرونا، مثبت اعلام شده است.  

آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که آفریقای جنوبی نیز حالت مشابهی دارد و اکنون از نظر شمار کلی موارد ابتلا، جزو پنج کشور اول جهان است. 

تنها سه کشور هند، آفریقای جنوبی و ایالات متحده آمریکا، بیش از نیمی از موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا را دارند. 

چندین تحقیق نشان داده است که همه‌گیری، ازآنچه که آمار و ارقام رسمی نشان می‌دهد گسترده‌تر است. 

تحقیقات در اسپانیا و آمریکا نشان داده که، به علت موارد ابتلای بدون نشانه و افرادی که مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند، موارد تاییدشده در این دو کشور، تنها بخش کوچکی از شمار واقعی مبتلایان است. 

اگر در مقیاس جهانی نیز چنین باشد، در این صورت حدود ۱۵۰ میلیون نفر از مردم جهان ممکن است تاکنون آلوده شده باشند. 

© The Independent

بیشتر از جهان