هواداران لیورپول بی‌اعتنا به هشدارها جشن «دسته‌جمعی» قهرمانی برپا کردند

پیش از مسابقه از مردم خواسته شده بود تا در خانه‌هایشان شادی کنند

هوادران تیم فوتبال لیورپول بیرون ورزشگاه سرمست از قهرمانی تیم محبوبشان. - Oli SCARFF / AFP

طرفداران لیورپول علی‌رغم هشدار مسؤولان برای ماندن در خانه، برای جشن پیروزی این باشگاه در لیگ برتر در خیابان‌ها جمع شدند. 

در هنگام بازی لیورپول در مقابل تیم چلسی شامگاه چهارشنبه، طی آخرین بازی خانگی این فصل، پلیس خارج از استادیوم حضور سنگینی داشت. 

پلیس که پیش‌بینی می‌کرد در هنگام اهدای کاپ قهرمانی در استادیوم خالی، مردم گردهم جمع شوند،  محوطه مشخصی را برای ۴۸ ساعت در نظر گرفته بود. 

بیشتر مناطق استادیوم حصارکشی شده بود اما تا ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه شب، گروه بزرگی از افراد در حالی که پرچم و مشعل در دست داشتند، در خیابان خارج از استادیوم حضور یافتند. 

ون‌های پلیس در خیابان‌ها به صف شده وماموران پلیس نیز مستقر شده بودند. 

سپس آتش بازی در خیابان صورت گرفت و هواداران روی نرده‌های موقت رفتند. 

ماموران پلیس مشعل‌ها را از برخی هواداران گرفتند اما در خیابان والتون برک که محل تجمع بسیاری پس از ساعت ده شب بود، جلوی پیوستن آنان را به جمعیت نگرفتند. 

حامیان و هواداران از موانع بالا رفتند تا پرچم‌های همراه خود را از دروازه‌های خارجی استادیوم کوپ در هوا تکان دهند، و آتش‌بازی از مناطق دیگر اطراف زمین انجام شد. 

برخی از افراد درون جمعیت ماسک به صورت داشتند و برخی کودکان را برای جشن همراه خود آورده بودند، و دیگران قوطی‌های آبجو در دست داشتند. 

هم‌زمان با شروع آتش‌بازی از استادیوم در زمان انجام مراسم، جمعیت در خارج از استادیوم فریاد‌های بلند سرکشیدند. 

تا ساعت ۱۱ شب، هزاران نفر از هواداران به مردمی که با جعبه‌های آبجو، تازه از راه می‌رسیدند پیوستند. 

هزاران نفر از هواداران فوتبال، ماه گذشته در خارج از استادیوم انفيلد شادمانی کردند، هنگامی که عنوان صدرنشینی تیم در سی سال تایید شد و شمار فراوانی از اعضا شب بعد از آن در «پیر هد» تجمع کردند، جایی که پلیس از وقوع برخی درگیری‌های خشن خبر داد. 

دیو چارناک، از فرماندهان پلیس گفت: «ما از تاثیرات چشم‌گیر رفتار ضداجتماعی بر افراد و جوامع آگاهیم، و افرادی را که مشکوک به انجام این گونه رفتارها در منطقه هستند، شناسایی می‌کنیم. 

مایلم به اکثریت مردم مطیع قانون در جامعه و در میان هواداران لیورپول بگویم که این فرمان ربطی به ایجاد مزاحمت برای افرادی که کار روزانه خود را انجام می‌دهند ندارد. مایل‌ایم از اکثریت گسترده مردم که به قوانین و محدودیت‌های فعلی که برای حفاظت از جامعه بزرگ‌تر مقرر شده‌اند، تشکر کنیم. هم‌چنین از همه کسانی که مراقب رفتارهای مشکوک‌اند و آن‌ها را به ما اطلاع می‌دهند.»

او سپس گفت:‌ «اطمینان از این که همه از توصیه‌های دولت برای حفاظت و امنیت در مرسی‌ساید پیروی می‌کنند، هرگز به اندازه اکنون مهم نبوده است.» 

پیش از مسابقه، پلیس در کنار باشگاه لیورپول، شورا و گروه هواداران «اسپیریت آو شنکلی» از مردم خواسته بودند تا در خانه‌هایشان شادی کنند. 

گزارش‌های بیشتر از پرس اسوسيشن 

بیشتر از ورزش