نگرانی پزشکان لیگ برتر از طرح بازگشایی فصل جدید فوتبال

نیمی از اعضای لیگ برتر اعلام کرده‌اند که از نقش و تعهدات خود در رابطه با برگشت به تمرینات اطلاع کامل ندارند

اصلی‌ترین موضوعات مورد تردید، عبارت است از: خسارت بازیگران، بیمه مسئولیت پزشکان و مبادله ضعیف اطلاعات- REUTERS/Michael Dalder/File Photo

بر اساس یک نظرسنجی از سوی اتحادیه کارایی و پزشکی فوتبال، قریب به نیمی از پزشکان لیگ برتر انگلستان و نزدیک به ۷۰ درصد اعضای لیگ فوتبال اروپا باور ندارند که در خصوص شروع مجدد رقابت‌ها پس از کووید۱۹، از سوی مقامات رسمی فوتبال مورد مشورت کافی قرار گرفته باشند.

این نهاد به طور منظم با اعضای خود، از پزشک عمومی گرفته تا فیزیولوژیست و کارشناس ورزشی، در تماس و مشورت بوده و نگرانی‌های آنها از بازگشت به رقابت‌ها را به صورت مجموعه منظم جمع‌آوری کرده است.

در نتیجه این مشورت‌ها بوده است که آنها اقدام به انجام یک نظرسنجی از اعضای خود کردند که عصر یکشنبه منتشر شد. در این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان پرسیده‌اند آیا احساس می‌کنند به اندازه کافی مورد مشورت قرار گرفته‌اند؛ و آیا از اهمیت نقش و مسئولیت خود در رابطه با شروع مجدد تمرینات و بازی‌ها آگاهند؟

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نتیجه نظرسنجی نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از اعضا قبول ندارند که به طور کامل یا مؤثر در خصوص مسائل پزشکی برگشت به تمرینات، مورد مشورت قرار گرفته باشند. همچنین نزدیک به ۵۰ درصد اعضای لیگ برتر و ۶۸ درصد اعضای لیگ فوتبال اروپا اعلام کرده‌اند که از نقش، مسئولیت و تعهدات خود در رابطه با برگشت به تمرینات اطلاع کامل ندارند.

اصلی‌ترین موضوعات مورد تردید، عبارت است از: خسارت بازیگران، بیمه مسئولیت پزشکان، مبادله ضعیف اطلاعات، تحت فشار بودن با کوهی از سئوالات بدون پاسخ.

با این که ریچارد گارلیک، مدیر لیگ برتر فوتبال انگلستان، گفته است که بیمه‌گران از مشکلات تعهدی خود در خصوص شروع مجدد رقابت‌ها آگاهند، یک منبع مطلع خبر داد که نگرانی اصلی اتحادیه پزشکی این است که آیا فعالیت‌های خارج از حوزه صلاحیت آنها نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

ایمون سالمون، رئیس اتحادیه کارایی و پزشکی فوتبال گفته است: «واضح است که اعضا قبول ندارند که به اندازه لازم و کافی مورد مشاوره قرار گرفته‌اند و متأسفیم که در این فرآیند، در کنار اتحادیه مدیران لیگ و اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای، از اتحادیه ما دعوت و مشورتی به عمل نیامد.»

وی ادامه داد: «به نظر من این کار آنها پیام اشتباهی را به اعضای ما منتقل کرده که حاکی است آنها، سهوا یا عمدا، به نظرات ما اهمیتی نمی‌دهند. نظرات جمعی ما به عنوان مجریان طرح‌های استراتژیک آنها در خط مقدم باید شنیده می‌شد. همچنین باید اضافه کنم که اتحادیه ما تا این لحظه نسخه‌ای از قرارداد پزشکی مربوطه را از اتحادیه لیگ برتر یا اروپا دریافت نکرده است.»

© The Independent

بیشتر از ورزش