دستگیری یک متهم به قتل کارآفرین ۳۳ ساله در نیویورک 

جسد آقای فهیم صالح در حالی پیدا شده بود که سر و دست و پاهایش را قطع کرده بودند

عکس از صفحه اینستاگرام فهیم صالح

دستیار اجرایی یک کارآفرین عرصه فن‌آوری که در آپارتمانش در حالی پیدا شد که سر و اندامش را قطع کرده بودند، به اتهام قتل دستگیر شده است.

جسد آقای فهیم صالح روز سه‌شنبه در آپارتمان لوکس خود در محله لوور ایست سایدِ، منهتن در شهر نیویورک توسط یکی از اقوامش پیدا شد. 

اداره پلیس نیویورک روز جمعه تایرس هاسپیل، دستیار اجرایی سابق مقتول، را دستگیر کرد و به او اتهام رسمی قتل درجه دو زد. 

آقای هاسپیل را ساعت ۸:۴۵ صبح در لابی یک آپارتمان لوکس دیگر در این محله دستگیر کردند.

هاسپیل ۲۱ ساله در روز دوشنبه با استفاده از دستگاه تیزر آقای صالح ۳۳ ساله را هنگام خروج از آسانسوری که مستقیما به آپارتمان خودش راه دارد از پا انداخت. او سپس چندین بار با ضربات چاقو به گردن و بدن او حمله کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز بعد قاتل به صحنه بازگشت و سر، دست‌ها و پاهای آقای صالح را با اره برقی قطع کرد. این اره در حالی در اتاق نشیمن آپارتمان صالح در طبقه هفتم پیدا شد که هنوز در پریز برق بود. نزدیک آن کیسه پلاستیک‌هایی بودند که قطعات جسد در آن‌ها قرار داده شده بود. 

به نظر می‌رسد یکی از بستگان آقای صالح که جسد را پیدا کرده در میانه تلاش آقای هاسپیل برای خلاص شدن از شر شواهد از راه رسیده باشد و هاسپیل از در پشتی این واحد آپارتمان (که کل طبقه را اشغال می‌کند) گریخته باشد.

رادنی هریسون، رئیس کارآگاه‌ها، گفت آقای هاسپیل مسئول امور مالی و شخصی آقای صالح بوده است. 

به نظر می‌رسد که انگیزه این قتل میزان چشمگیری از پول (نزدیک ۱۰۰ هزار دلار) بوده باشد که هاسپیل به رئیسش بدهکار بوده است.

به گزارش شبکه «ای بی سی نیوز» پلیس پیامک‌هایی را پیدا کرده که در‌ آن آقای صالح کارمند سابقش را متهم به دزدی کرده بود. 

در گزارش‌ها خوانده‌ایم که رد مظنون از طریق کارتی اعتباری گرفته شده که ظاهرا پول آن‌را آقای صالح پرداخت می کرد.

با این کارت اعتباری بود که اره برقی و مواد پاک‌شویی از فروشگاه «هوم دیپو» در خیابان بیست و سومِ منهتن و همچنین تاکسی برای رفتن به آپارتمان و ترک آن خریداری شده بود.

یکی از مقامات پلیس چند روز قبل گفته بود که این قتل به نظر حرفه‌ای می‌آمده است. اکنون به نظر می‌رسد که قاتل کوشیده چنین ظاهری به این عمل بدهد.

آقای صالح مدیر عامل شرکت گوکادا بود که نرم‌افزاری برای اشتراک موتورسیکلت در لاگوس نیجریه است. او در ضمن از بنیانگذاران شرکت «ادونچر کاپیتال» بود. صالح و همکارانش شرکتی به نام «پاتائو» در زمینه حمل و نقل شهری در نپال و بنگلاش بنیان گذاشتند. او پیش از این مدیر عامل شرکت «کیک‌بک اپز» بود که شامل چندین نرم‌افزار ویژه شوخی‌های تلفنی می‌شد از جمله «پرنک‌دایال» و «پرنک‌پد.» 

© The Independent

بیشتر از جهان