قاضی گینزبرگ به علت بازگشت سرطان تحت شیمی‌درمانی قرار گرفت

گینزبرگ اکنون یکی از چهار قاضی پیشرو و لیبرال دادگاه عالی آمریکاست

قاضی گینزبرگ ۸۷ ساله در سال ۱۹۹۳ از سوی بیل کلینتون برای نشستن بر یکی از کرسی‌های شورای عالی قضایی آمریکا معرفی شد- Sarah Silbiger/Getty Images/AFP

دوره شیمی‌درمانی روث بی‌در گینزبرگ، قاضی سرشناس آمریکایی، به منظور معالجه بازگشت سرطان کبد او که از ماه مه میلادی آغاز شده و همچنان ادامه دارد، نتایج مثبتی داشته است. 

این قاضی ۸۷ ساله دیوان عالی آمریکا در بیانیه‌ای اظهار داشت: «‌من همیشه گفته‌ام، تا جایی که بتوانم پرتوان کار کنم، عضو شورای عالی قضایی باقی خواهم ماند. توانایی کامل برای انجام این کار را دارم.»‌

قاضی گینزبرگ  پس از آن که نتیجه «اسکن» او در ماه فوریه و به دنبال آن «بایوپسی» (نمونه‌برداری)، نشان داد که کبدش دچار ضایعه شده است، یک دوره شیمی‌درمانی را از روز ۱۹ ماه مه میلادی آغاز کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او توضیح داد که بستری شدنش در بیمارستان برای برداشتن سنگ صفرا و درمان عفونت ناشی از آن بوده است و ربطی به عود کردن سرطان او نداشته است. 

اگرچه دوره اولیه ایمنیدرمانی ( immunotherapy) او ناموفق بود، اما شیمی‌درمانی نتایجی مثبت داشته است و  از این رو قاضی گینزبرگ که از روشن شدن روند درمان کنونی راضی است، تصمیم گرفت تا خبر بازگشت مجدد سرطان خود را اعلام کند. 

او گفت: «نتیجه آخرین اسکن من در تاربخ ۷ ژوئیه نشان می‌دهد که ضایعه کبدی به میزان چشمگیری کوچک‌تر شده و بیماری جدیدی مشاهده نشده است. من شیمی‌درمانی را خیلی خوب تحمل می‌کنم و به نتایج موفقیت‌آمیز درمان فعلی دلگرم هستم. برای کنترل سرطانم، به شیمی درمانی هر دو هفته یک بار ادامه خواهم داد و قادرم روال روزمره فعالیت‌هایم را ادامه دهم. در کل این دوران هم به نوشتن افکار و نظرات و نیز انجام سایر امور دیوان ادامه داده‌ام.»‌

خانم گینزبرگ روز سه‌شنبه به علت عفونت احتمالی ناشی از سرطان خوش‌خیم کیسه صفرا، در بیمارستان جان هاپکینز در بالتیمور مریلند، بستری شد. 

در پی انتشار این خبر، کیتی آربرگ، سخنگوی او، در بیانیه‌ای گفت: «او دیشب به علت تب و لرز ابتدا به بیمارستان«سیبلی مموریال»‌ در شهر واشنگتن دی سی رفت و مورد معاینه قرار گرفت. امروز بعد از ظهر برای برداشتن استنت ( لوله مصنوعی) از مجرای صفراوی که ماه اوت آنجا گذاشته شده بود، در بیمارستان جان هاپکینز تحت عمل آندوسکوپی قرار گرفت. 

این قاضی سرشناس آمریکایی، روز چهارشنبه پس از دریافت آنتی بیوتیک داخل وریدی، از بیمارستان مرخص شد. 

قاضی گینزبرگ در سال ۱۹۹۳ از سوی بیل کلینتون برای نشستن بر یکی از کرسی‌های شورای عالی قضایی آمریکا معرفی شد. او پس از ساندرا دی آکونر، دومین قاضی زن در تاریخ دیوان عالی این کشور است. 

او اکنون یکی از چهار قاضی لیبرال و پیشروی دادگاه عالی آمریکاست. 

لیبرال‌ها که اکنون در اقلیت هستند، نگرانند که در صورت مرگ یا بازنشستگی او قبل از پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، یک قاضی محافظه‌کار جایگزین او شود و در نتیجه سرنوشت تصمیمات کلیدی دیوان عالی (تصمیماتی چون «رز در برابر ویت»‌، پرونده‌ای که منجر به قانونی شدن سقط جنین شد) در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. . 

جان رابرتز، قاضی محافظه‌کار دادگستری، در حال حاضر در دادگاه به عنوان رای تساوی‌شکن عمل می‌کند و امسال پیروزی‌های نامنتظره‌ای برای لیبرال‌ها در هر دو پرونده ضدتبعیض و مهاجرت رقم زده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان