در بارسلونا از شهروندان خواسته شد در خانه بمانند

پس از صعود دوباره شیوع ویروس کرونا دولت از شهروندان خواست داوطلبانه در قرنطینه بمانند

کاتالونیا یکی از بدترین مناطق تحت تاثیر این ویروس در اسپانیا است و از آغاز قرنطینه تا کنون ۵ هزار و ۶۷۳ مورد مرگ مبتلایان را گزارش کرده - PAU BARRENA / AFP

بعد از صعود موارد ابتلا به ویروس کرونا در بارسلونا از شهروندان این دومین شهر بزرگ اسپانیا خواسته شد داوطلبانه به وضعیت قرنطینه بازگشته و در خانه بمانند.

پایتخت کاتالان، کمتر از یک ماه گذشته همراه با سایر شهرهای اسپانیا با کاهش نرخ شیوع بیماری به تمهیدات قرنطینه که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده بود پایان داد.

با وجود این آمار موارد ابتلای جدید در سطح کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته به ۵۸۰ نفر رسیده است که بیشترین آمار طی بیش از دو ماه گذشته بود. مقامات محلی از ساکنان خواسته‌اند در خانه بمانند که «بهترین راه برای جلوگیری از قرنطینه اجباری دوباره است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازگشت به محدودیت‌ها در زندگی جاری برای این شهر ۵.۵۷ میلیون نفری در حالی اتفاق می‌افتد که بسیاری از کشورهای اروپایی در حال لغو تمهیدات قرنطینه‌اند، از جمله بریتانیا که اعلام کرد دیگر از شهروندان نمی‌خواهد از خانه کار کنند در حالی که مقامات بارسلونا دقیقا به مردم می‌گویند در خانه بمانند.

آلبا ورگس، رئیس بهداشت منطقه از شهروندان خواست به راهنمای جدید که شامل محدودیت فعالیت‌های ورزشی و مراسم‌ فرهنگی است «احترام» بگذارند.

او در مصاحبه‌ای خبری گفت: «ما پیشنهاد می‌کنیم مردم غیر از مواقع ضروری از خانه خارج نشوند و رفت و آمد نکنند.» او افزود هیچ کس نمی‌خواهد دوباره به وضعیت قرنطینه اجباری کامل برگردیم «حتی اگر ایمن‌ترین راه برای کنترل ویروس باشد».

علی‌رغم محدودیت جدید شهروندان، موزه‌های شهر باز خواهند ماند که به شدت وابسته به صنعت گردش‌گری این منطقه است و پایه ۱۲ درصد اقتصاد آن است.

کاتالونیا یکی از بدترین مناطق تحت تاثیر این ویروس در اسپانیا است و از آغاز قرنطینه تا کنون ۵ هزار و ۶۷۳ مورد مرگ مبتلایان را گزارش کرده که تنها در رتبه دوم بعد از مادرید، پایتخت، با ۸ هزار و ۴۳۹ مورد مرگ حاصل از این ویروس قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد این استان و منطقه مجاور آن، آراگون، اماکن اصلی صعود فعلی موارد ابتلا  در این کشورند.

این کشور در تاریخ ۲۱ ژوئن به قرنطینه سراسری اجباری پایان داد ولی از آن زمان تاکنون ۱۷۰ بستر جدید شیوع ویروس در کشور پیدا شده که منجر به احیای نصفه و نیمه محدودیت‌ها و تمهیدات قرنطینه در بعضی از مناطق توسط مقامات محلی شده است.

گزارش‌های تکمیلی از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان