کنگره در حال بررسی جرم‌زدایی از«قارچ جادویی» در واشینگتن‌ دی‌سی

کنش‌گران بر تبلیغ و ترویج فواید درمانی و پزشکی این قارچ متمرکزند

کنگره ایالات‌متحده آمریکا در واشنگتن دی‌سی - Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

پس از آن که کنش‌گران با امضای تقاضانامه‌ای خواستار جرم‌زدایی از قارچ جادویی و دیگر موارد روان‌گردان شدند، نمایندگان کمیسیون تخصیص بودجه مجلس ایالات متحده مشغول بحث بر سر وضعیت قانون این مواد در شهر واشینگتن دی‌سی‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس هفته گذشته، کنش‌گران تقاضانامه‌ای با ۳۶ هزار امضا به هیات انتخابات تسلیم کردند که به گفته آن‌ها حاوی امضاهای کافی برای اخذ شرایط لازم برای حضور در برگه رای در ماه نوامبر است تا شهروندان درباره جرم‌زدایی این مواد توهم‌زای طبیعی در این شهر تصمیم بگیرند.

اگر این اقدام موفق شود آن گاه قدم در راه شهرهای دنور در ایالت کلرادو و اوکلند و سانتا کروز در کالیفرنیا گذاشته می‌شود که با وضع قوانینی در سال‌های اخیر از این مواد توهم‌زای طبیعی جرم‌زدایی کرده‌اند.

ملیسا لواسانی که این طرح را پیشنهاد داده و ادعا می‌کند استفاده از قارچ جادویی به او در مداوای افسردگی پس از زایمان کمک کرده است، می‌گوید کنش‌گران بر تبلیغ و ترویج فواید درمانی و پزشکی این مواد متمرکزند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم لواسانی به آسوشیتدپرس گفت: «واشینگتن دی‌سی می‌تواند شهر پیش‌رو در این زمینه باشد. شما نباید با تمهیدات جنگ علیه مواد مواجه شوید وقتی صرفا به مداوای خود با این مواد مشغولید.»

با وجود این اندی هریس، نماینده مریلند روز چهارشنبه اصلاحیه‌ای برای ممنوعیت به رای گذاری این مساله پیشنهاد داد و استدلال کرد: «واقعا امیدوارم که ما نمی‌خواهیم به پایتخت مواد دنیا تبدیل شویم.»

به گزارش نیویورک پست، اصلاحیه او که خواستار ممنوعیت استفاده از داروهای روان‌گردان بدون نسخه پزشک بود مورد حمایت سایر جمهوری‌خواهان نیز قرار گرفت که می‌گویند جرم‌زدایی این مواد اقدامی خطرناک خواهد بود.

تام گریوز، نماینده‌ جمهوری‌خواه گفت: «همه ما می‌توانیم توافق کنیم سیاستی که منجر به افزایش دسترسی به مواد روان‌گردان در پایتخت کشورمان شود سیاستی خطرناک است.»

او افزود: «به عنوان پایتخت کشور، واشینگتن دی‌سی باید مکانی باشد که آمریکایی‌ها بتوانند برای بازدید و دیدار از نحوه کار حکومت خود به آن‌جا بروند تا از تاریخ غنی و بازی‌های بیسبال لذت ببرند. نباید به مکانی برای مصرف مواد غیرقانونی تبدیل شود.»

با این حال نمایندگان دموکرات این کمیسیون از اصلاحیه پیشنهادی آقای هریس انتقاد کردند و گفتند تصمیم‌گیری در این باره برعهده عموم مردم و نه سیاست‌مداران است.

مایک کوئیگلی، نماینده ایلینویی گفت: «اگر شهروندان پایتخت می‌خواهند قارچ‌های جادویی را به اولویتی کمتر تغییر دهند و تمرکز منابع و نیروهای محدود پلیس را صرف موضوعات دیگر کنند، این حق طبیعی آن‌ها است.»

فواید سلامتی استفاده از مواد توهم‌زای طبیعی مدت‌ها است مورد بحث است اما تحقیقی در دانشکده پزشکی گراسمن در دانشگاه نیویورک پیش‌تر در سال جاری کشف کرد یک دوز سیلوسایبین، ماده‌ای که در قارچ‌های روان‌گردان یافت می‌شود، می‌تواند تاثیرات مثبت طولانی‌مدت داشته باشد.

تحقیق روی سیلوسایبین به این نتیجه رسید که در ترکیب با روان‌درمانی، بیماران سرطانی پنج سال بعد از آن که تنها یک دوز این ماده را دریافت کردند هنوز شاهد بهبود وضعیت احساسی و اضطراب خود بودند.

محققان این بررسی که در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ انجام شد می‌گویند: «شرکت‌کنندگان در این تحقیق به گونه‌ای قابل توجه (۷۱ تا ۱۰۰ درصد) تغییرات مثبت زندگی خود را به روان‌درمانی در ترکیب با سیلوسایبین نسبت داده‌اند و آن را در میان مهم‌ترین تجربه‌های معنوی و معنادار زندگی خود رتبه‌بندی کردند.»

آقای هریس بعدتر اصلاحیه خود را پس گرفت اما با صدور بیانیه‌ای گفت اگر این بند برای رای‌گیری به برگه رای در ماه نوامبر اضافه شود، دوباره اصلاحیه خود را مطرح خواهد کرد.

او گفت: «این موضوعی جدید برای کمیسیون ما است. از اکنون تا زمان دیدارهای کمیسیون در پاییز آینده تکلیف این که اگر این بند به برگه رای اضافه شود مشخص خواهد شد. خوش‌بختانه تا آن زمان اعضای کمیسیون نیز زمانی کافی دارند تا بیشتر درباره این موضوع پیچیده پزشکی مطالعه کنند.»

© The Independent

بیشتر از جهان