کناره‌گیری کانیه وست از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

پیش‌بینی می‌شد که او رای دو درصد از آمریکایی‌ها را به خود جلب کند

کانیه وست و کیم کارداشیان - ANGELA WEISS / AFP

کانیه وست، رپر سرشناس آمریکایی، دو هفته بعد از اعلام خبر نامزدی خود در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، از این رقابت‌ها کناره‌گیری کرد. 

استیو کارمر، یکی از اعضای کارزار انتخاباتی آقای وست روز سه‌شنبه به نشریه « اینتلیجنسر» ‌گفت که خواننده رپ آمریکایی، پس از تشکیل یک تیم انتخاباتی قوی متشکل از ۱۸۰ نفر برای کارزار در فلوریدا، دیگر در رقابت‌های انتخاباتی شرکت نمی‌کند. 

آقای کارمر در گفت‌وگو با این نشریه با اشاره به این که روند لغو همه کارها اکنون آغاز شد و در جریان است، گفت: «او کنار کشید.» 

آقای کارمر هم‌چنین افزود: «من هیچ چیز خوب یا بدی نمی‌توانم راجع به کانیه بگویم. هر نامزدی که برای اولین بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند، دچار چنین توقف‌هایی می‌شود.» 

براساس گزارش‌ها، کانیه وست تلاش کرد تا نام خود را به عنوان نامزد یک حزب سوم و مستقل بر روی برگه‌های رای ثبت کند اما برای این کار به جمع‌آوری ۱۳۲ هزار و ۷۸۱ امضا تا روز چهارشنبه (پانزدهم ژوئیه) نیاز داشت، تا بتواند واجد شرایط شرکت در رقابت‌ها در فلوریدا شود. 

آقای کارمر به نشریه اینتلیجنسر گفت روزی که کانیه وست عکس خود را هنگام ثبت نام برای دادن رای در حوزه ویومینگ منتشر کرده بود، خبر کناره‌گیری او از رقابت‌ها به تمامی کارکنان کارزار انتخاباتی او اعلام شد. 

نشریه ایندیپندنت با سخن‌گوی این رپر آمریکایی برای اظهارنظر در این باره تماس گرفته است. 

این خبر در حالی منتشر شد که یک روز پیش، نتایج یک نظرسنجی درباره انتخابات پیش روی آمریکا نشان داده بود که این رپر «قوی‌تر» در صورت ورود به عرصه مبارزات انتخاباتی با دو رقیب اصلی یعنی دونالد ترامپ و نامزد احتمالی دموکرات‌ها، جو بایدن، کمتر از دو درصد رای خواهد آورد. 

کانیه وست روز چهارم ژوئیه با انتشار توییتی خبر نامزدی خود را اعلام کرد و نوشت: «ما اکنون باید با اتکاء به خداوند و یک‌پارچه کردن دیدگاه‌ها و تلاش برای ساختن آینده در مسیر تحقق وعده ایالات متحده آمریکا گام برداریم.»

© The Independent

بیشتر از جهان