ایلان ماسک در حمایت خود از ریاست جمهوری کانیه وست تجدید نظر کرد

وست در مصاحبه با فوربس اظهار داشت که دیگر از ترامپ حمایت نمی‌کند

ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت خودروسازی تسلا -Tobias SCHWARZ / AFP

هر فرازی، فرودی دارد و ایلان ماسک هم بعد از حمایت از اعلام نامزدی کانیه وست برای انتخابات ریاست جمهوری، به نظر می‌رسد که مثل موشک‌های اسپیس ایکس خود به زمین سقوط کرده است.

شک وشبهات جدید ایلان ماسک، بعد از اولین مصاحبه کانیه وست با مجله فوربس به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمد که در آن، وست طرح‌هایی را مبنی بر اداره کاخ سفید شبیه شهر واکاندا (شهری خیالی که موطن داستانی «پلنگ سیاه» محسوب می‌شود) ارائه کرد، که ضد سقط جنین و ضد واکسینه کردن مردم هم بود.

ایلان ماسک در توییتی که در حال حاضر حذف شده است، اما تصویر ثبت شده‌ای از آن روز پنجشنبه دراین شبکه اجتماعی پخش شد، اظهار داشت: «احتمال می‌رود که اختلاف عقیده‌مان بیشتر از آن چیزی باشد که انتظارش را داشتم.»

حمایت ۷۲ ساعته ماسک از اعلام نامزدی ریاست جمهوری کانیه وست، سه روز پس از اعلام داوطلبی او در تاریخ ۵ ژوئیه که تسلا حمایت کامل خود را اعلام کرده بود، پایان گرفت.

وست در مصاحبه‌اش با فوربس گفت که سازمان «پلند پرنت‌هود» (Planned Parenthood) که خدمات زنان و زایمان ارائه می‌کند توسط سفیدپوستان برتری‌طلب در شهرها راه‌اندازی شده تا تا خواسته‌های شیطان را پیش ببرند، واکسیناسیون را«نشان ابلیس» نامید، و گفت که الگوی سازمانی کاخ سفید را طبق کشور «واکاندا» اداره خواهد کرد که در آن تاج قدرت از طریق پیروزی در نبرد به دست می‌آید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی که یک کاربر توییتر، گالوی جان سی (GalwayJohnC)، گفت که بنیان‌گذار تسلا خیلی باهوش‌تر از این خزعبلات است، انگار ماسک در افکار خود تجدید نظر کرد.

از زمانی که وست  تصویر «آقاپسرها» (خودش به همراه ایلان ماسک) را اول ژوئیه چند روز قبل از اعلان رویای ۲۰۲۰ (#2020vision) به اشتراک گذاشت، انگار یک سال گذشته است. او به شکل گسترده‌ای توسط افراد بسیاری درجناح چپ مورد انتقاد قرار گرفته، چرا که آنها نگرانند اعلام نامزدی وست تلاشی باشد در این جهت که رأی‌دهندگان را به نفع انتخاب دوباره دونالد ترامپ، از جو بایدن دور کند.

وست در مصاحبه با فوربس اظهار داشت که دیگر از ترامپ حمایت نمی‌کند و گفت این موضوع که رأی سیاه‌پوستان (متمایل به حزب) دموکرات است، شکلی از نژادپرستی و برتری‌طلبی سفیدپوستان است.

وست گفت: «در مواقع بسیار، مثل همین احزاب سیاسی، تصور براین است که همه سیاه‌پوستان باید دموکرات باشند. این مرد، جو بایدن، می‌گوید اگر شما به من رأی ندهید پس سیاه‌پوست نیستید.»

«خوب، طوری رفتار کنیم که انگار نشنیدیم؟ طوری رفتار کنیم که هر چی گفت آن بابا انگار نشنیدیم چی گفت آن بابا؟ شبیه «رپ» شد!» 

© The Independent

بیشتر از جهان