شمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۱۳ میلیون نفر فراتر رفت

۵۷۳ هزار و ۴۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد اگر کشورها در مسیر صحیحی برای مقابله با این بیماری قرار نگیرند، وضعیت «بدتر و بدتر و بدتر» می‌شود-Roslan RAHMAN / AFP

با گذشته حدود هفت ماه از اعلام شیوع کووید-۱۹ در جهان، تا امروز ۱۳ میلیون و ۱۰۳هزار و ۲۹۰ نفر به این بیماری همه‌گیر مبتلا شده و ۵۷۳هزار و ۴۲ نفر نیز جان باخته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت امروز هشدار داد در صورتی که کشورها در مسیر صحیحی برای مقابله با این بیماری همه‌گیر قرار نگیرند، وضعیت «بدتر و بدتر و بدتر» خواهد شد.

آمریکا با حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مبتلا و ۱۳۵ هزار و ۶۰۰ جان‌باخته بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان در جهان را دارد. برخی ناظران بین‌المللی بر این باورند که کیفیت و کمیت آزمایش ابتلا به کرونا در ایالات‌متحده نقش مهمی در شناسایی موارد داشته‌ است. امکانی که بسیاری از کشورهای در حال توسعه یا توسعه نیافته از آن محروم هستند و در نتیجه آن آمار دقیقی از موارد ابتلا را نیز گزارش نمی‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آمریکا، برزیل با یک میلیون و ۹۰۰ هزار مبتلا و حدود ۷۳ هزار مرگ قرار دارد. هند، روسیه، پرو و شیلی نیز به ترتیب بین ۹۰۰ تا ۳۰۰ هزار مبتلا را گزارش کرده‌اند.

تعداد مبتلایان در ایران نیز طبق ۲۵۹ هزار و ۶۵۲نفر و تعداد جان باختگان ۱۳ هزار و ۳۲ نفر گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران امروز اعلام کرد که روند ابتلا به کرونا در پایتخت، خراسان رضوی و مازندران «صعودی‌تر» شده است. بازگشایی کشور بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های مناسب برای فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله دلایل افزایش شمار مبتلایان و قربانیان در ایران به شمار می‌رود. از همین رو بار دیگر موضوع تعطیلی یک هفته‌ای تهران پیشنهاد شده است.

بیشتر از جهان