به گفته ترامپ پزشکان از نتیجه «عالی» او در آزمون شناختی شگفت زده شدند

دونالد ترامپ می‌خواهد «جو بایدن» هم باید در این آزمون شناختی شرکت کند

دونالد ترامپ مدعی است که بر خلاف گفته‌ها او از هوش نرمال برخوردار است- JIM WATSON / AFP

دونالد ترامپ اظهار داشت که پزشکانش از این که او توانسته در آزمون شناختی نتیجه عالی را کسب کند، شگفت‌زده شدند، این آزمون در بیمارستان والتر رید انجام شد که تلاشی برای اثبات هوش او بود.

آقای ترامپ در مصاحبه‌ای تلفنی با سین هنیتی روز پنج‌شنبه به فاکس‌نیوز گفت: «من در واقع به تازگی این آزمون را پشت سر گذاشته‌ام، خب جناح چپ افراطی مدام علیه من می‌گفت،‌ آیا او از هوش نرمال برخوردار است؟ من ثابت کردم که از هوش نرمال برخوردارم چرا که نتیجه عالی را (در آزمون) کسب کردم».

او افزود: «من این آزمون را در مرکز پزشکی والتر رید و در برابر پزشکان انجام دادم و آن‌ها بسیار شگفت‌زده شدند. آن‌ها گفتند این باورنکردنی است! به ندرت کسی می‌تواند چنین عمل‌کردی را که شما داشتید، داشته باشید.»

رییس‌جمهور برای مجری فاکس‌نیوز آشکار نکرد که چه زمان و یا چه نوع آزمون شناختی را در بیمارستان انجام داده است.

در سال ۲۰۱۸ پزشک ارشد آقای ترامپ نتایج حاصل از«ارزیابی شناختی مونترئال» (MOCA) آقای ترامپ را آشکار کرد که درآن وی نتیجه‌ای عالی به دست آورده بود. این ارزیابی معمولا برای افراد مسن انجام می‌شود که توانایی بیمار را در شناسایی تصاویر حیوانات، به یادآوری کلمات و سایر عمل‌کردهای شناختی، آزمایش می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنگام مصاحبه با هنیتی رییس‌جمهور مدعی شد که جو بایدن نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری نمی‌تواند در این آزمون قبول شود.

درحالی که هر دوی این مردان می‌توانند مسن‌ترین رییس‌جمهور منتخب در ماه نوامبر باشند، آقای ترامپ ۷۴ ساله، هم‌چنان به آقای بایدن ۷۷ ساله حمله می‌کند، کسی که هفته گذشته اظهار داشت «مرتبا مورد آزمایش قرار می‌گیرد».

اظهارات رییس‌جمهور به همراه انتقاداتی که بین این دو فرد هقتاد و اندی ساله ردوبدل شده است، نشان می‌دهد که توانایی شناختی یکدیگر را به چالش کشیده‌اند.

در شب پنج‌شنبه آقای ترامپ، آقای بایدن را متهم کرد که در این آزمایش شرکت نکرده است «چراکه قادر نیست از پس این آزمون برآید».

آقای ترامپ افزود که منظورش این نیست که او هیچ نوع آزمون شناختی انجام نداده است، در واقع او قادر نیست از پس این آزمون برآید.

در ادامه مصاحبه آقای ترامپ، او اصرار بیشتری داشت که رقیب وی هم باید در این آزمون شناختی شرکت کند تا ثبات ذهنی‌اش را نشان بدهد.

او گفت: «آقای بایدن هم باید همین آزمون را بگذراند.»

این نماینده دموکرات در پاسخ به این سؤال که آیا آزمون «کاهش قابلیت‌های شناختی» را انجام داده است گفت: «بی‌صبرانه منتظرم تا قابلیت‌های شناختی‌ام را با قابلیت‌های شناختی مردی که مقابل او هستم، مقایسه کنم.»

رییس‌جمهور سراغ توییتر رفته و با خودستایی اظهار داشت که آقای بایدن نمی‌تواند در همان آزمون ام‌او‌سی‌ای (MOCA) (که طی تقاضایی در سال ۲۰۱۸ از رییس‌جمهور خواسته شد در آن شرکت کند)، نتیجه «عالی» را کسب کند.

برد پارسکل، مدیر کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ ترامپ هم با طعنه‌ای به آقای بایدن نوشت: «او فقط می‌گوید مورد آزمایش قرار گرفته است و مدام در حال آزمایش شدن است. خب نتایج چه شدند؟ و چرا او مدام آزمایش می‌شود؟»

© The Independent