خطر عروس‌های دریایی برای نیروگاه برق اسرائیلی

هزاران عروس دریایی تولید برق در این نیروگاه را به خطر انداختند

هزاران عروس دریایی سامانه خنک‌کننده یک نیروگاه برق در اسرائیل را مسدود کردند، تا آنجا که خطر آن وجود داشت که تولید برق در این نیروگاه متوقف شود.

ویدئویی که از نیروگاه شرکت برق اسرائیل در روز پنج‌شنبه هفته گذشته انتشار یافت عروس‌های دریایی آبی‌رنگی را نشان می‌دهد که از مجرایی ناودانی به درون  انبارکی فرو می‌ریزند.

این نیروگاه در شهر ساحلی اشکلون واقع در ۲۴ کیلومتری شمال نوار غزه قرار دارد و در آن از آب دریا برای خنک‌سازی سامانه‌ها استفاده می‌کنند.

کارکنان این نیروگاه برای خارج کردن انبوه عروس دریایی اضافه بر ساعت کار عادی در نیروگاه ماندند تا در کار نیروگاه اختلالی رخ ندهد.

در بیانیه‌ این شرکت در فیس‌بوک آمده است: کارکنان نیروگاه اشکلون از دیشب درگیر زدودن هزاران عروس دریایی بودند که با آب دریا وارد نیروگاه شده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«این خطری واقعی برای شرکت برق است که می‌تواند فرایند تولید برق را مختل کند.»

تابستان آغاز فصل هجوم عروس‌های دریایی به سواحل است.

طبق اعلام تارنمایی که عروس دریایی در این سواحل را پایش‌گری می‌کند پرشمارترین نوع عروس دریایی که در سواحل یافت می‌شود عروس دریایی روپایلما نومادیکا معروف به عروس دریایی خانه‌به‌دوش است.

طبق اعلام این تارنما که وابسته به دانشگاه حیفا است عروس دریایی خانه‌به‌دوش معمولاً در سواحل هندوستان یافت می‌شود، اما از طریق کانال سوئز به سواحل اسرائیل هم راه می‌یابد.

طبق اخبار منتشره، این عروس‌های دریایی را نخستین بار در تابستان ۱۹۷۶ یعنی حدود صد سال بعد از گشایش کانال سوئز و متصل شدن دریای مدیترانه به دریای سرخ در سواحل اسرائیل مشاهده کرده‌اند.

طبق تحقیقاتی که دانشگاه حیفا انجام داده است، عروس‌های دریایی وقتی که دمای آب دریا به ۲۸.۲ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌‌رسد و ماه به حالت بدر کامل می‌رسد به سواحل اسرائیل می‌آیند.

© The Independent

بیشتر از جهان