بی‌توجهی ترامپ به افزایش شیوع کرونا در گردهمایی‌های انتخاباتی‌اش

در آخر هفته آینده مراسم انتخاباتی ۲۰۲۰ ترامپ در ایالت نیوهمپشایر برگزارمی‌شود

اعلامیه ستاد انتخاباتی ترامپ برای ۲۰۲۰ روز یک‌شنبه در حالی صادر شد که ویروس کرونا به سرایت و شیوع در کمربند جنوبی ایالات متحده ادامه می‌دهد - SAUL LOEB / AFP

دونالد ترامپ با عدم توجه به نگرانی‌ها درباره افزایش موارد مبتلا به ویروس کرونا بنا دارد در آخر هفته آینده مراسم انتخاباتی ۲۰۲۰ خود را در ایالت نیوهمپشایر برگزار کند.

ستاد انتخاباتی ريیس‌جمهور ایالات متحده روز یک‌شنبه اظهار داشت گردهمایی «آمریکا را دوباره بزرگ کن» برای برگزاری در روز شنبه برنامه‌ریزی شده است.

این مراسم در فضای باز برگزار شده و احتمالا شاهد حضور هزاران نفر در فرودگاه بین‌المللی پورتموث در نیوهمپشایر خواهد بود. این مراسم دومین گردهمایی انتخاباتی بزرگ آقای ترامپ در سال ۲۰۲۰ و بعد از شیوع کووید-۱۹ در ایالات متحده از ماه مارس است.

ستاد انتخاباتی او با صدور بیانیه‌ای اظهار کرد: «دسترسی فراوانی به مواد شوینده دست وجود خواهد داشت و به تمام شرکت‌کنندگان، ماسک صورت داده خواهد شد و همه آن‌ها تشویق می‌شوند در مراسم شنبه شب از آن ماسک‌ها استفاده کنند.»

هوگان گیدلی، سخن‌گوی ستاد انتخاباتی افزود: «ما چشم انتظار وطن‌پرستان عاشق آزادی هستیم تا با حضور پرشمار در این مراسم شرکت کنند و عظمت آمریکا، این عالی‌ترین کشور کل تاریخ جهان، را جشن بگیرند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه گذشته وقتی شرکت‌کنندگان مراسم انتخاباتی رییس‌جمهور در شهر تولسا در ایالت اوکلاهاما به خاطر نگرانی‌های حاصل از شیوع کووید-۱۹، کم‌تر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت آقای ترامپ مورد استهزای عموم قرار گرفت.

تاکنون بیش از ۲.۹۳ میلیون آمریکایی به این ویروس مبتلا شده و حدود ۱۳۲ هزار نفر در اثر ابتلا جان باخته‌اند.

اعلامیه ستاد انتخاباتی ترامپ برای ۲۰۲۰ روز یک‌شنبه در حالی صادر شد که ویروس کرونا به سرایت و شیوع در کمربند جنوبی ایالات متحده ادامه می‌دهد و تنها در آخر هفته گذشته حدود ۴۰ هزار مورد جدید در سه ایالت فلوریدا، تگزاس و آریزونا گزارش شد.

مقامات این ایالات اکنون اذعان می‌کنند که تمهیدات اقتصادی و اجتماعی مبارزه با شیوع ویروس بسیار پیش از موعد کنار گذاشته شدند، گرچه این پیشنهاد کابینه آقای ترامپ به ایالات بود تا مشاغل و تجارت خود را بازگشایی کنند.

فرانسیس اکس سوارز، شهردار جمهوری‌خواه میامی به شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت وضعیت جاری «به شدت نگران‌کننده» است و اظهار داشت: «هیچ شکی در این مورد وجود ندارد که به محض آن که ما شهر خود را باز کردیم مردم احساس کردند ویروس دیگر وجود ندارد و حفظ فاصله در اجتماع را رعایت نکردند.»

سیلوستر ترنر، شهردار هیوستون به سی‌بی‌اس گفت: «این قدر می‌توانم به شما بگویم که ماه گذشته از هر ده نفر یک نفر نتیجه آزمایشش مثبت می‌شد ولی امروز این آمار به یک نفر از هر چهار نفر رسیده است. تعداد افرادی که بیمار شده و نیاز به پذیرش در بیمارستان دارند به طور تصاعدی در حال افزایش است.»

در مقایسه با این دو ایالت، نیوهمپشایر شاهد افزایش کم‌تر موارد ابتلا به کووید-۱۹ بوده است و روزانه چیزی حدود ۲۰ تا ۴۰ مورد جدید را ثبت می‌کند در مقایسه با آمار روز یک‌شنبه فلوریدا که حدود ۱۰ هزار مورد جدید را گزارش کرد.

رییس‌جمهور ترامپ هنوز با انتقادهای شدید از مراسم شهر تولسا مواجه است که در آن هرمان کین، متحد او، بعد از شرکت در مراسم ریيس جمهور به ویروس کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شد.  

© The Independent