درخواست جمهوری اسلامی از پلیس بین‌الملل: ترامپ را دستگیر کنید!‌

دادستان تهران: برای ترامپ دستور جلب صادر شده است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و فرزندش ایوانکا - AFP

علی‌ القصی‌مهر، دادستان تهران، ادعا کرده است که « برای ۳۶ مسوول سیاسی نظامی آمریکا از جمله دونالد ترامپ و نیز دیگر کشورها که در ترور سردار سلیمانی مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، دستور جلب و اعلام قرمز از طریق پلیس بین‌الملل صادر شده است».

به‎ گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، علی القاصی مهر در جلسه شورای عالی قضایی که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، این ادعا را مطرح کرد. 

دادستان تهران عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرد و گفت: «در راس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.»

در همین‌حال برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا که در ریاض حضور دارد در واکنش به این خبر گفته است که «این یک نمایش سیاسی حکومت ایران است و  فقط انگیزه سیاسی دارد و یک بازی و نمایش تبلیغاتی به نظر میرسد که کسی آن را جدی نخواهد گرفت».

هوک گفته است که این حرکت مقامات ایرانی‌ آنها را «احمق» نشان خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بامداد جمعه ۱۳ دی سال ۹۸ قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد‌الشعبی عراق و چند همراه آنها، در حمله پهپادهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد کشته شدند.

بر اساس اعلام مقامات آمریکایی، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ صادر کرده بود.

بیشتر از