آسیب به صنعت گردشگری با قانون گذرنامه بعد از برگزیت

شهروندان اتحادیه اروپا با کارت ملی خود می‌توانند به بریتانیا وارد شوند

Justin TALLIS / AFP

از همین اکنون و پیشاپیش ممنوعیت گردشگران اروپایی از سفر به بریتانیا با کارت شناسایی، به صنعت گردشگری کشور آسیب دیده است.

در حال حاضر شهروندان اتحادیه اروپا تنها با کارت شناسایی ملی خود می‌توانند به بریتانیا وارد شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما دولت می‌گوید اندکی بعد از برگزیت «از پذیرش کارت‌‌های شناسایی ملی برای ورود به بریتانیا خودداری خواهد» کرد. این ممنوعیت قرار است از سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ به اجرا گذاشته شود.

تام جنکینز، مدیر عامل اتحادیه گردشگری اروپا به ایندیپندنت گفت این اقدام از همین اکنون نیز گردشگران را از رفتن به بریتانیا منصرف می‌کند.

او گفت: «ما جذابیت‌های گردشگری بریتانیا را برای برخی از افراد دست بالا گرفته‌ایم. بیشتر افراد به راحتی می‌توانند در سراسر اروپا تنها با کارت شناسایی خویش سفر کنند و حالا نیاز دارند برای رفتن به بریتانیا گذرنامه بگیرند».

وی ادامه داد: «گرفتن گذرنامه واقعا هزینه برمی‌دارد».

آقای جنکینز هنگام صحبت در سمینار سالانه بازار مسافرت جهان در لندن گفت پیش‌شرط گذرنامه به ویژه برای گروه‌های کم سن و سال، «مانعی جدی» ایجاد خواهد کرد.

او گفت: «این کار قدمی رو به عقب است. ما دانش‌آموزان و مدارس را می‌بینیم که برای آمدن به بریتانیا به شدت تحت تاثیر سیاست کارت شناسایی قرار گرفته‌اند. از همین اکنون افراد سفرهای خود را برای آینده نمی‌خرند چرا که نمی‌دانند آیا آن زمان می‌توانند با کارت شناسایی سفر کنند یا نه».

وی افزود: «فکر نمی‌کنم دانش‌آموزان مدرسه‌ای تهدیدی جدی برای امنیت کشور باشند».

 وزارت کشور بریتانیا به گردشگران علاقه‌مند گفته است: «ما تاریخ تغییرات را از قبل اعلام خواهیم کرد تا به مسافران زمان کافی برای برنامه‌ریزی سفرهای‌شان بدهیم».

آقای جنکینز همچنین گفت گردشگران اروپایی هر روز ببیش از پیش به بریتانیا به‌عنوان «کشوری مبهوت» نگاه می‌کنند.

«قبلا گردشگری بریتانیا داستانی موفق بود. لندن مقصد گردشگران تلقی می‌شد. ولی امروز می‌توان شاهد بود این دیدگاه به تدریج رو به افول است».

در بخش دیگری از سمینار بازار مسافرت جهان، نمایندگان اظهار داشتند گردشگران اروپایی نسبت به تاثیر «چالش نوار قرمز» بر سفر به بریتانیا بعد از برگزیت و همچنین نحوه و گرمی استقبال از ایشان نگران هستند. [چالش نوار قرمز سیاست پیشنهادی حزب محافظه‌کار برای اصلاح و تغییر قوانین این کشور در مقایسه با قوانین اتحادیه اروپا است.]

پاتریشیا ییتس، مدیر استراتژی و ارتباطات ویزیت‌بریتین (VisitBritain) گفت اروپایی‌هایی که درباره گردشگری بریتانیا مصاحبه شدند، دو دغدغه اصلی داشتند: «آیا از من استقبال خواهد شد و تاثیرات عملی این قانون چیست؟»

اما او اظهار داشت گردشگری بازارهای «پر جمعیت و سفرهای طولانی»، به ویژه دیدار گردشگران ایالات متحده، خلیج فارس، چین و هند از بریتانیا از همیشه بیشتر شده است. 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent