۶۶ میلیون پوند جریمه برای کلیسای کانون شیوع کرونا در کره جنوبی

۴ هزار عضو این کلیسا حاضرند برای تحقیقات پزشکی پلاسما اهدا کنند

ضدعفونی کلیسایی در سئونگنام، ۱۶ مارس- JUNG YEON-JE / AFP

دائگو شهری که کانون شیوع ویروس کرونا در کره‌جنوبی بود، علیه کلیسایی به اتهام آسیب‌‌‌رسانی مدنی شکایت کرد. بیش از ۵۲۰۰ نفر از مبتلایان کرونا در این کشور با این کلیسا ارتباط داشته‌اند.

ابتلای گسترده اعضای کلیسای مسیح شین‌چئونجی در ماه فوریه و مارس سبب شد تا کره جنوبی بعد از چین نخستین کشور دچار آمار بالای شیوع کرونا شود.

مقامات این شهر در حال حاضر در پی گرفتن ۱۰۰ میلیارد وون (۶۶ میلیون پوند) غرامت از این کلیسا هستند زیرا ادعا می‌کنند در این کلیسا مقررات قرنطینه رعایت نشده بود و باعث شد تا بیماری در بین اعضای آن شیوع یابد.

اما مقامات کلیسا اصرار دارند مقررات را کاملاً رعایت کرده‌اند.

طبق گزارش مرکز واپایش و جلوگیری بیماری کره‌جنوبی دست‌کم ۵۲۱۳ بیمار کرونایی از کل ۱۲۴۸۴ بیمار کرونایی این کشور با این کلیسا در ارتباط بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات شهر پیش از این هم از این کلیسا به اتهام امتناع از تحویل فهرست کامل اعضا و تأسیسات و عدم‌همکاری در اقدامات بهداشتی شهر شکایت کرده بودند.

لی مان-هی مؤسس این کلیسا به اعضای بهبودیافته از کرونای این کلیسا توصیه کرده است پلاسمای خون‌شان را به نهادهای کرونا پژوهی اهدا کنند.

طبق اخبار منتشره حدود چهار هزار نفر از اعضای گروه مذهبی این کلیسا که از کرونا بهبود یافته‌اند برای قدردانی از دولت و کادر درمانی پذیرفته‌اند که پلاسمای خون‌شان را اهدا کنند.

به گفته مقامات کره‌جنوبی در حال حاضر که واکسن یا درمان دیگری وجود ندارد پلاسمادرمانی می‌تواند راهی برای کاهش تلفات به‌ویژه در میان بیماران دارای وضعیت بحرانی باشد.

دست‌کم ۱۷ نفر از مردم کره‌جنوبی تحت این درمان آزمایشی قرار گرفته‌اند که در آن از پلاسمای بهبودیافتگان دارای پادتن کرونا استفاده می‌کنند تا بدن را در برابر این بیماری مقاوم کنند.

کره جنوبی شمار تلفات کووید۱۹ در این کشور را ۲۸۱ نفر اعلام کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان