نظر متخصصان پوست درباره میزان مصرف کرم ضدآفتاب بر پوست

بیش‌تر مردم ۲۵ درصد مقدار توصیه شده کرم به پوست‌شان می‌زنند

اولین نکته‌ای که همه باید بدانند مقدار کرم ضدآفتابی است که باید بر پوست خود بمالند - BEN STANSALL / AFP

در گزارش‌ها آمده این هفته دمای هوا در بریتانیا از مرز ۳۰ درجه خواهد گذشت و باید منتظر موج گرما بود.

با این حساب برای اجتناب از آسیب دیدن پوست باید به مقدار کافی از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کرد.

اما با وجود طیف وسیعی از نام‌های تجاری، اس‌پی‌اف‌ها، ترکیبات و روش‌های مختلف استفاده، پرسش این‌جاست که چه مقدار کرم برای محافظت پوست از پرتو خورشید در تابستان ضروری است.

خوش‌بختانه چند توصیه اساسی برای استفاده از ضدآفتاب وجود دارد که بیش‌تر متخصصان پوست برای سالم ماندن پوست و جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و قرمزی پوست بر آن‌ها تاکید دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انجمن متخصصان پوست آمریکا اعلام کرده اولین نکته‌ای که همه باید بدانند مقدار کرم ضدآفتابی است که باید بر پوست خود بمالند.

بیش‌تر مردم می‌دانند که باید کرم ضدآفتاب را مدام تجدید کنند، اما این که دقیقاً از چقدر کرم باید استفاده کنند، بخش پیچیده این ماجرا است، مخصوصاً که فرایند استفاده از کرم بسته به ترکیبات موجود در محصولات مختلف متفاوت است.

این انجمن می‌گوید قانون اصلی در استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌ها این است که یک پیک یعنی حدود ۲۸ گرم از کرم ضدآفتاب (به اندازه‌ای که یک استکان کوچک را پر کند) برداریم و بسته به اندازه بدن‌مان آن را به پوست سراسر بدن بمالیم.

شاید این مقدار به نظر خیلی زیاد بیاید اما اگر به اندازه یک پیک کرم ضدآفتاب برداریم، می‌توانیم همه جاهایی از بدن را که معمولاً در معرض آفتاب هستند، از فرق سر تا نوک پا با کرم بپوشانیم.

به نظر می‌رسد استفاده از افشانه‌های ضدآفتاب اغلب تروتمیزتر از لوسیون‌ها باشد، اما هنگام استفاده از آن‌ها باید بیش‌تر مراقب بود تا مقدار کافی از آن‌ها را برای محافظت کامل پوست استفاده کنیم و هیچ نقطه‌ای از بدن را فراموش نکنیم.

برای پوشاندن پوست با مقدار کافی از این افشانه‌ها باید دست کم شش ثانیه آن‌ها را بر هر نقطه از پوست پاشید، ولی معمولاً بیش‌تر مردم دو ثانیه بیش‌تر این کار را ادامه نمی‌دهند.

انجمن متخصصان پوست آمریکا گفت کسانی که می‌خواهند از افشانه ضدآفتاب استفاده کنند، باید پس از پاشیدن بر پوست کمی آن را ماساژ بدهند تا به خورد پوست برود، مخصوصاً اگر در هوای آزاد آن را می‌افشانند. چون در روش افشانه‌ای ممکن است به بعضی جاها بیش‌تر کرم برسد و بعضی جاها حفاظت نشده بماند.

توصیه می‌شود کرم‌هایی را که اغلب برای صورت استفاده می‌شوند دست کم دوبار به مقدار زیاد بر کل سطح پوست بمالیم. کرم مالیدن به گوش‌ها و پلک چشم‌ها نیز مهم است.

در مورد اس‌پی‌اف و ویژگی‌هایی که کرم ضد‌آفتاب باید داشته باشد نیز انجمن متخصصان پوست آمریکا می‌گوید باید ضدآفتابی انتخاب کرد که دست کم اس‌پی‌اف ۳۰ به بالا داشته باشد و از پوست در برابر طیف وسیعی از پرتوهای فرابنفش نوع ای و بی محافظت کند.

اگر می‌خواهید شنا کنید ضدآب بودن کرم نیز معیار مهمی است.

ضمناً پیش از آن که از خانه بیرون بروید مطمئن شوید تاریخ مصرف کرم ضدآفتابتان نگذشته باشد. بیش‌تر کرم‌ها حدود دو سال تاریخ مصرف دارند و پس از آن باید یکی دیگر تهیه کنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی