کمک ۲۵۰ هزار دلاری آریانا گرانده در مقابله با قانون جدید منع سقط جنین

این خواننده مشهور نیز به جمع ستاره‌هایی مخالف قانون جدید منع سقط جنین پیوست

«آریانا گرانده» برای مبارزه با موج جدید لایحه‌های منع سقط جنین در آمریکا، به فدراسیون تنظیم خانواده آمریکا کمک مالی کرد.

خواننده ترانه «ممنونم، بعدی» مبلغ ۲۵۰ هزار دلار درآمد حاصل از کنسرت خود در شهر آتلانتا، ایالت جورجیا را به سازمانی که برای محافظت از حقوق تولید مثل و دسترسی همگانی به مراقبت‌های بهداشتی در ایالات متحده و در سطح جهانی فعالیت می‌کند، اهدا کرده است. کمک مالی او واکنش این ستاره سابق کمپانی دیزنی به تصویب لایحه‌ای است که «ضربان قلب» نامیده می‌شود.

ماه گذشته، ایالت جورجیا چهارمین ایالت در آمریکا بود که در طی سال جاری سقط جنین را از زمانی که ضربان قلب جنین تشخیص داده می‌شود غیرقانونی اعلام کرد. سازمان سلامت همگانی انگلستان این زمان را هفته ششم بارداری به حساب می‌آورد،‌ زمانی که بسیاری از زنان هنوز خبر از بارداری خود ندارند.

ایالت‌های دیگری که چنین لایحه‌ای را تصویب کرده‌اند عبارتند از کنتاکی، می‌سی‌سی‌پی، لوئیزیانا، آرکانزاس و اوهایو.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر، ایالت آلاباما قانونی را تصویب کرده که به موجب آن،‌ تقریبا سقط جنین در همه شرایط ممنوع شود، حتی در شرایطی که بارداری به جهت تجاوز جنسی و یا زنای با محرم اتفاق افتاده باشد.

خانم دکتر لیانا وِن، رئیس کمیته اقدامات سیاسی فدراسیون تنظیم خانواده گفت که کمک مالی «آریانا گرانده در موقعیت بسیار بحرانی به ما رسیده است».

خانم وِن در مصاحبه‌ای با مجله «پیپِل» گفت: «سیاستمداران ضد بهداشت زنان در حال تلاش برای ممنوع کردن هر نوع سقط جنین قانونی،‌ حتی سقط بارداری‌هایی که نتیجه تجاوز جنسی و یا زنای با محارم است، هستند. این نه چیزی است که مردم آمریکا می‌خواهند و نه چیزی که آنها به آن باور دارند».

لیانا ون گفته است: «ما از آریانا برای تعهد دیرینه‌اش در راستای حمایت از حقوق زنان و همگامی با فدراسیون تنظیم خانواده به جهت دفاع از حق عموم برای  برای دسترسی به مراقبت‌های بهداشت باروری بسیار متشکریم. ما فارغ از آن‌که چه چالش‌هایی قرار است پیش روی ما قرار بگیرد، مبارزه را متوقف نخواهیم کرد».

آریانا گرانده جدیدترین فرد از میان افراد شناخته شده است که قوانین جدید ممنوعیت سقط جنین را تقبیح و محکوم کرده‌اند. از جمله این افراد می‌توان به ریحانا، لیدی گاگا و شهردار لندن صدیق خان اشاره کرد.

ماه گذشته، لیدی گاگا لایحه های جدید را «مسخره» و «هتک حرمت به بانوان» دانست. گاگا در پیام توییتری خود نوشت: «فجیع‌تر از همه آنکه این قانون برای افرادی که مورد تجاوز و یا زنای با محارم قرار گرفته‌اند نیز تفاوتی قائل نمی‌شود. بنابراین مجازات پزشکانی که سقط جنین را انجام می دهند، بیشتر از متجاوزان است».

گاگا اضافه کرد:‌ «این بسیار مسخره و توهین‌آمیز است و من برای همه زنان و دختران جوانی این نظام موجب رنجشان می‌شود، دعا می کنم».

© The Independent

بیشتر از زندگی