« تونل آغوش»، راهکاری برای به آغوش کشیدن سالمندان در دوران کرونا

این تونل از یک ورق پلاستیکی بزرگ با چهار سوراخ برای رد شدن بازوهای طرفین درست شده است

زنی مادر ۸۵ ساله خود را در آغوش میگیرد. سائوپائولو، برزیل- NELSON ALMEIDA / AFP

یک خانه سالمندان در جنوب برزیل یک «تونل آغوش» ساخته است که به ساکنان اجازه می‌دهد عزیزان خود را در طول همه‌گیری ویروس کرونا، در آغوش بگیرند.

کارمندان کلینیک سالمندان «ترس فیگیوراس» در ایالت «ریو گراند دو سول» در ماه گذشته، اندکی پس از روز مادر، این ایده را ابداع کردند.

مالک این مرکز،«اوچیانا بریتو»، به سی ان ان گفت:«ما متوجه شدیم که ساکنان مسن ما احساس ناراحتی می‌کنند. فکرکردیم که اگر بتوانیم راهی پیدا کنیم که آنها بتوانند اقوامشان را در آغوش بگیرند، بسیار شادتر خواهند شد.»

خانم بریتو گفت که این مکان، خانه ۲۸ ساکن مسن است که از ۱۷ مارس تاکنون در قرنطینه بوده‌اند، و  «ما از یک ویدیو در آمریکا که درآن، زنی مادرش را با استفاده از پرده پلاستیکی در آغوش گرفته بود، الهام گرفتیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ارالدو کویینتانا، بازنشسته ۸۱ ساله‌ای که در این خانه زندگی می‌کند، گفت که با وجود پلاستیک به این شکل «بغل کردن سخت است»، اما این روش به وی امکان داد تا دو دخترش را که برای ملاقات او آمده بودند، در آغوش بگیرد.

آقای کوینتانا به سی ان ان گفت:«خوشحالم که آنها را دیدم، اگر این روش را نداشتیم، با وجود ویروس کرونا، از بغل کردن هم می‌ترسیدیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تونل از یک ورق پلاستیکی بزرگ با چهار سوراخ برای رد شدن بازوهای طرفین درست شده است که در یکی از ورودی‌های این مکان قرار گرفته است.

قیل از ورود به تونل، درجه حرارت بدن تمام ملاقات کنندگان بررسی می‌شود و ازمواد ضدعفونی کننده دست استفاده می‌کنند، و البته این ناحیه هر ۳۰ دقیقه یک بار هم ضدعفونی می‌شود. همچنین برای جلوگیری از ازدحام، ملاقات‌ها از قبل برنامه‌ریزی می‌شود.

 روبیا سانتوز، مدیر این مکان، با انتشار ویدیویی در فیس‌بوک این خانه مراقبت، گفت:«من به هرکسی که خانه سالمندان و یا چنین مکانی را اداره می‌کند، پیشنهاد می‌کنم که همین کار را انجام دهد. دیدن آنها که یکدیگر را در آغوش می‌گیرند بسیار خوشحال کننده و مهم است.»

براساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، برزیل تا امروز ،۴۷ هزار و ۷۴۸ جان‌باخته و نزدیک به یک میلیون مورد مبتلا به ویروس، گزارش کرده است.

روز جمعه، مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت (WHO)، اظهار داشت که این کشور بیش از ۱۲۳۰ مورد مرگ ناشی از کوید ۱۹ را طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی