تعدیل نیروی کار، دلیل تغییرات اخیر منوی غذای مک‌دونالد است

مک دونالد آمریکا در بیانیه‌ای گفته است در پیوند با «نیازهای مشتریان» در حال «تغییر و تبدیل» خواهد بود

به گزارش نشریه وال استریت ژورنال، در ماه ژوئیه هفت قلم غذا به منوی مک دونالد بازخواهد گشت - NOAH SEELAM / AFP

شرکت مک دونالد اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی، چند قلم غذا را از صورت غذاهایش در آمریکا حذف خواهد کرد. 

در جریان همه‌گیری کرونا، مک دونالد به منظور رعایت فاصله‌گیری در اجتماع، ناگزیر از استخدام تعداد کمتری کارمند و در نتیجه، استفاده از صورت غذای محدودتری بوده است. 

در بریتانیا، صورت غذای محدود مک دونالد همچنان حاوی غذاهای اصلی مک دونالد، از جمله «بیگ مک»، ساندوچ «مک چیکِن»، «مک ناگِت» مرغ و «مالتیزِرز مک فلاری» بوده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آن سوی اقیانوس، به مشتریان مک دونالد گفته شده است که انتظار نداشته باشند برخی اقلام غذا در آینده نزدیک به منو بازگردد.

به گزارش نشریه وال استریت ژورنال، در ماه ژوئیه هفت قلم غذا به منوی مک دونالد بازخواهد گشت، اما باقی اقلام همچنان حذف شده باقی خواهند ماند.

اقلامی که مجددا در منوی مک دونالد گنجانده خواهند شد، عبارتند از بستنی وانیلی، بیسکویت‌های شکلاتی و انواع همبرگرهای بزرگتر.

اما سایر اقلام غذایی مثل سالادها، نان‌های حلقوی «بِیگِل» و«پارفه» ماست (بستنی میوه‌ای با ماست چرب) هنوز از صورت غذاها خارجند. 

مک دونالد آمریکا در بیانیه‌ای گفته است که صورت غذاهای رستوران‌هایش همچنان در پیوند با «نیازهای مشتریان» در حال «تغییر و تبدیل» خواهد بود. 

«ما در حال حاضر ضمن محدود کردن صورت غذا،  بار دیگر برخی غذاهای نمادین خود را با تمرکز روی تهیه حرفه‌ای آن‌ها، سرویس عالی، و مثل همیشه مواد با کیفیت عرضه کرده‌ایم.»

«با مرکز قرار دادن مشتری در همه کارهامان، همچنان به نظرات مشتریان توجه می‌کنیم و منوی غذاهای خود را طبق نیازهای آن‌ها تغییر می‌دهیم.»

روز سه‌شنبه رسانه «سی ان بی سی» گزارش داد که کریس کمپژینکسکی، مدیرعامل مک دونالد، به سرمایه‌گذاران آن شرکت گفته است که هرچند برخی اقلام غذایی بار دیگر در منوی رستوران‌ها گنجانده خواهد شد اما «بعید است» که این زنجیره «فست فود» هرگز در آینده به صورت غذایی بازگردد که پیش از اپیدمی کرونا به مشتریانش عرضه می‌کرد.

ماه گذشته مک دونالد اعلام کرد از روز پنجشنبه ۴ ژوئن بیش از ۱۰۰۰ رستوران این زنجیره در بریتانیا و ایرلند برای تحویل غذا یا گذار اتوموبیل‌ها (درایو ترو) بازگشایی خواهد شد.

سخنگوی مک دونالد گفت: «این به معنی آن است که میان روزهای سه شنبه تا پنجشنبه، کلیه رستوران‌های مجهز به خرید با اتومبیل (درایو ترو) در بریتانیا و ایرلند بازگشایی خواهد شد و ما عملیات تحویل مک دونالد به محل مورد نظر مشتری، مک دِلیوِری، را گسترش خواهیم داد.» 

مک دونالد همچنین به اقدامات حفاظتی از کارکنان این شرکت، از جمله پوشیدن ماسک صورت و دستکش‌های بهداشتی، اشاره کرده است.

در رستوران‌های مک دونالد صفحات پلاستیک شفاف تعبیه شده و و مقررات حفظ فاصله‌گیری اجتماعی در طول ساعات کار درنظر گرفته شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان