مشتریان مک دونالد نی‌های پلاستیکی می‌خواهند

مک دونالد می‌گوید نی‌های کاغذی «سازگار با محیط زیستش» قابل بازیافت نیست

عکس از pymnts.com

مک دونالد اعتراف کرده که برخلاف نی‌های پلاستیکی گذشته، نی‌های کاغذی «سازگار با محیط زیستش» را نمی‌توان بازیافت کرد.

در سپتامبر سال ۲۰۱۸، این فست فود زنجیره‌ای به عنوان گامی در جهت حفظ محیط زیست، نی‌های کاغذی را در سراسر رستوران‌هایش در بریتانیا و ایرلند جایگزین نی‌های قابل بازیافت پلاستیکی‌اش کرد.

اکنون مک دونالد تایید کرده که به‌رغم آن که نی‌های کاغذیش قابل بازیافت هستند، اما ضخامت آنها به نوعی است که باید در زباله‌های عمومی انداخته شوند.

روز دوشنبه، یک سخنگوی مک دونالد گفت:«در حالی که مواد به کار رفته (در نی‌های کاغذی) قابل بازیافت هستند، اما ضخامت آنها این روند را برای موسسه‌ای که به بازیافت زباله‌های ما – که شامل لیوان‌های کاغذی می‌شود - کمک می‌کند، دشوار می‌کند.»

سخنگوی مک دونالد گفت: «ما با همکاری آنها در صدد یافتن یک راه حل هستیم. بنابراین توصیه انداختن نی‌های کاغذی در زباله‌های عمومی موقت است. زباله‌های رستوران‌های ما به محل دفن زباله نمی‌رود بلکه برای ایجاد سوخت استفاده می‌شود.»

این اعلامیه در واکنش به نشت یک پیام اداری توسط یک منبع داخلی صادر شد که نشان می‌داد کارکنان (مک دونالد) نی‌های کاغذی را دور می‌اندازند.

ظاهرا این منبع به نشریه «سان» گفته است:«وقتی مک دونالد نی‌های کاغذی را عرضه کرد، همه به خاطر مسئولیتی که در مورد محیط زیست نشان داد به آن آفرین گفتند. اما به نظر می‌رسد این شیوه‌ای برای ساکت کردن فعالان محیط زیست بود چون این چیزها مستقیما روانه زباله می‌شود که بسیار احمقانه است.»

پیش از جایگزین شدن نی‌های کاغذی به جای نی‌های پلاستیکی، مک دونالد اذعان داشت که روزانه یک میلیون و هشتصد هزار نی پلاستیکی مصرف می‌کند.

مک دونالد گفت نی‌های پلاستیکی‌اش «صد در صد قابل بازیافت» هستند، اما آنها را با نی‌های کاغذی عوض می‌کند چون به این ترتیب «اقدامات بیشتری» برای کمک به محیط زیست می‌تواند انجام دهد.

از آن هنگام، مشتریان (مک دونالد) شکایت کرده‌اند که خوردن میلک شِیک با نی‌های کاغذی  دشوار است.

برخی گفته‌اند که نی‌های کاغذی «مزه بسیار عجیب و بدی» در دهان باقی می‌گذارند. بعضی دیگر می‌گویند نی‌های کاغذی جایگزین «برای این منظور مناسب نیستند» زیرا یا می‌شکنند یا حل می‌شوند.

یکی از مشتریان در توئیتی نوشت:«نی‌های کاغذی برای کوکاکولا مناسب است اما چند روز پیش آنقدر برای استفاده از آن برای میلک شِیک تلاش کردم که ناچار شدم یکی از نی‌های پلاستیکی خودم را از خانه بیاورم.»

فرد دیگری گفت:«هِی مک دونالد بریتانیا، چطور قرار است میلک شِیکم را با این بخورم؟ نی‌های کاغذی را متوقف کن...»

مشتریان (مک دونالد) آنقدر ناراحتند که با عریضه‌ای که تاکنون بیش از پنجاه و یک هزار امضاء جمع کرده، از مک دونالد خواسته‌اند نی‌های پلاستیکی را بازگرداند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/life-style

© The Independent

بیشتر از جهان