وکیل قاضی منصوری: او حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت و اهل خودکشی نبود

«منصوری هموروئید یا سرطان داشت و پیش از مرگ به مدت دو روز در سفارت ایران در بخارست مانده بود»

جسد بی‌جان قاضی فراری روز گذشته در هتل محل اقامتش کشف شد-OCTAV GANEA / AFP

امیرحسین نجف پورثانی، وکیل مدافع غلامرضا منصوری، گفته است که موکلش پیش از مرگ به مدت دو روز در سفارت جمهوری اسلامی در بخارست حضور داشته و  پس از آن که حال او در سفارتخانه نامساعد می‌شود آنجا را ترک می‌کند: «قاضی منصوری چهارشنبه هفته گذشته خودش را به سفارت معرفی کرد و بعد از آقای سفیر اجازه گرفتند و دو شب هم در سفارت حضور داشتند، یعنی از عصر چهارشنبه تا پنجشنبه‌شب در سفارت حضور داشتند و پنجشنبه‌شب به دلیل حال نامساعد به بیمارستان منتقل شدند و به محض این که به بیمارستان رسیدند، توسط پلیس رومانی دستگیر شدند.»

آقای نجف پورثانی این سخنان را در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته و اضافه کرده که او و خانواده آقای منصوری باور دارند که ایشان «آدمی نبود که قصد خودکشی داشته باشد.»

روز گذشته جسد غلامرضا منصوری، قاضی فراری پرونده فساد مالی در قوه قضائیه ایران در محوطه لابی هتل محل اقامتش در شهر بخارست کشف شد.

تحقیقات پلیس بخارست در مورد نحوه مرگ این قاضی ادامه دارد و دلیل مرگ هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، ولی شامگاه گذشته، علی باقری کنی، معاون بین‌الملل قوه قضائیه از خودکشی او خبر داد.

وکیل قاضی منصوری در مورد اتهامات او در پرونده فساد در قوه قضائیه نیز گفته است که او دریافت رشوه را رد می‌کرد و دلایل خوبی در دفاع از خود داشت.

بر اساس کیفرخواست صادره از سوی دادستانی تهران، نام غلامرضا منصوری، قاضی بازنشسته قوه قضائیه در پرونده اکبر طبری به‌عنوان متهم ردیف نهم ذکر شده است. او متهم بود که در زمان ریاستش بر شعبه اجرای احکام لواسان با دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه به نفع سازندگان املاک غیرمجاز در کلاک لواسان کارسازی کرده است.

وکیل آقای منصوری می‌گوید به رغم این که ساعت مرگ آقای منصوری ۱۴ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر اعلام شده، ولی اپلیکیشن واتس‌آپ او تا ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه فعال بوده است: «حدود ساعت ۱۱ ظهر با یکی از اعضای خانواده گفت‌وگویی داشته و طبق آخرین گفت‌وگو حال وی مناسب و مساعد بوده و مشکلی هم در این خصوص نداشته است. من هم تا خبر درگذشت ایشان را شنیدم واتس‌آپ وی را چک کردم که آخرین بازدید او ساعت ۱۵:۱۵ بود.»

این موضوع می‌تواند پیچیدگی‌های پرونده مرگ قاضی فراری را بیشتر از قبل کند. آقای نجف پورثانی گفته است که منصوری حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت و معتقد بود که نباید او را در پرونده مفاسد اکبر طبری متهم کنند چرا که اتهامات او ارتباطی با اکبر طبری ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این وکیل دادگستری بیماری آقای منصوری را که به زعم خودش مانع سفر او به ایران شده بود «هموروئید (بواسیر) یا سرطان» اعلام کرده است: «بیماری وی سرطان و شاید هموروئید بود که جزئیات آن را نمی‌دانم و زمانی که وی قصد بازگشت زمینی به ایران را داشت، بیماری او تشدید شد و به رومانی بازگشت.»

غلامرضا منصوری یک روز پس از تشکیل نخستین جلسه دادگاه اکبر طبری با انتشار یک فایل ویدئویی ضمن رد اتهام دریافت رشوه، وفاداری خود را به جمهوری اسلامی و رهبر آن اعلام کرد و گفت که به دلیل بیماری «صعب‌العلاج» در اروپا اقامت داشته است و به محض باز شدن مرزها به ایران باز‌می‌گردد.

بیشتر از