جسد قاضی منصوری در هتل محل اقامتش در رومانی پیدا شد‎

پذیرش هتل به ایندیپندنت فارسی گفت کسی از سفارت ایران در محل حضور ندارد

به گزارش رسانه‌های رومانی، جسد غلام‌رضا منصوری، قاضی متهم به فساد مالی روز جمعه در هتل محل اقامتش پیدا شد.

آقای منصوری طبق حکم دادگاه رومانی، موقتا و به صورت مشروط آزاد بود. او در انتظار حکم دادگاه بود که قرار بود راجع به استرداد او به ایران تصمیم بگیرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده آقای منصوری از طبقه بالای هتلش در مرکز بخارست، پایین افتاده است.

خبر مرگ او ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی، از سوی پذیرش هتل به پلیس بخارست گزارش شده است. 

پذیرش هتل در تماس با پلیس گفته است که مردی که در هتل آن‌ها اقامت می‌کرده از طبقه بالای هتل پایین افتاده است.

مسئول پذیرش هتل در گفت‌و‌گو با ایندیپندنت فارسی گفته است که کسی از سفارت جمهوری اسلامی در محل حاضر نشده. سفارت جمهوری اسلامی ۷۰۰ متر از محل وقوع حادثه فاصله دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این شخص پلیس همچنان در محل حضور دارد و تحقیقات ادامه دارد. وی از دادن اطلاعات بیشتر خودداری کرد.

سفارت جمهوری اسلامی در بخارست به تماس‌های تلفنی ایندیپندنت فارسی پاسخ نداده است.

به گزارش بخش رومانی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، به دنبال تماس پذیرش هتل با پلیس، پلیس به محل حادثه رفته و سپس اعلام کرده است که فرد درگذشته «مرد ۵۲ ساله‌ای بوده با تابعیت خارجی که به خاطر جرایمی که گفته می‌شود در حوزه قضایی کشور دیگری مرتکب شده، تحت نظارت قضایی بوده».

غلامرضا منصوری که در سال‌های گذشته نقش مهمی در سرکوب روزنامه‌نگاران ایرانی داشته است در پرونده فساد در قوه قضائیه جمهوری اسلامی به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه برای کارسازی در ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در لواسان متهم شده است.

غلامرضا منصوری پس از انتشار کیفرخواست در نخستین جلسه دادگاه در روز ۱۸ خردادماه با انتشار یک فایل ویدیوئی در شبکه‌های اجتماعی وفاداری خود به جمهوری اسلامی و رهبر آن را اعلام کرد و گفت که نظام را «حرم» می‌داند و با مراجعه داوطلبانه به سفارت ایران خود را جهت انتقال به کشور تحویل خواهد داد.

پیش‌تر گفته شده بود که آقای منصوری در آلمان اقامت دارد. با این‌حال ۲۴ خرداد اعلام شد که غلامرضا منصوری، در کشور رومانی دستگیر شده است.

گفته شده بود که او در بازداشت پلیس اینترپل در رومانی است و مقدمات انتقال او به ایران به دلیل «محدودیت‌های پروازی ناشی از بیماری کرونا» به تأخیر افتاده و «تا دو هفته دیگر» این کار انجام می‌شود.

قرار بود دادگاه استرداد آقای منصور ۱۰ ژوئیه، سه هفته دیگر، برگزار شود.

به گزارش بخش رومانی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، میان ایران و رومانی معاهده استرداد وجود ندارد و همین ماجرای انتقال آقای منصوری به ایران را پیچیده کرده بود. در همین خصوص رومانی در حال مذاکره با پلیس اینترپل در خصوص نحوه استرداد او به ایران بود. 

این سرویس خبری می‌افزاید که اگر آقای منصوری درخواست پناهندگی کرده بود یا خطر اعدامش در ایران می‌رفت، امکان استردادش وجود نداشت.

بیشتر از