جزییات لحظات پیش از سقوط هلیکوپتر کوبی برایانت منتشر شد

خلبان پیش از پرواز به ناظر پرواز گفته بود شرایط جوی به نظر خوب است

دیوارنگاره‌ای از کوبی و جیانا برایانت دربروکلین، ۱ ژوئن- Angela Weiss / AFP

تحقیقات جدید حاکی است که خلبان هلیکوپتر حامل کوبی برایانت، بازیکن افسانه‌ای بسکت‌بال آمریکا و دخترش که در لس‌آنجلس سقوط کرد، در مه غلیظ تعادل و کنترل خود را از دست داده است.

لحظاتی قبل از سقوط مرگ‌بار هلیکوپتر در ۲۶ ژانویه، آرا زوبرایان در مکالمه با مسئول ترافیک هوایی گفت که برای رسیدن به بالای مه، تا ارتفاع چهار هزار پایی صعود می‌کند. در واقع، هلیکوپتر در حال افتادن در تپه‌ای در شمال غرب لس‌آنجلس بود، جایی که هلیکوپتر سقوط کرد .

گزارش هیات امنیت حمل‌ونقل هوایی گفت زوبرایان ممکن است که در مورد زاویه ملخ هلیکوپتر دچار استنباط اشتباه شده باشد، اتفاقی که ممکن است در شرایط دید کم و ابهام در موقعیت محلی، برای خلبان رخ دهد.

کوبی برایانت، دختر ۱۳ساله‌اش جیانا، و شش تن از دوستان‌شان همراه با زوبرایان خلبان هلیکوپتر در این سانحه جان باختند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حدود ۴۵ دقیقه قبل از پرواز، زوبرایان در پیامکی به ناظر پرواز گفته بود که شرایط جوی به نظر خوب است. او ساعت ۹ و شش دقیقه صبح از فرودگاه جان وین در اورنج کانتی با هشت سرنشینی از زمین بلند شد که روز قبل نیز به همان مقصد منتقلشان کرده بود: تورنمنت دختران در آکادمی ورزشی ستاره لیکرز در شمال لس‌آنجلس. پس از تاخیر هلیکوپتر، یکی از کارمندان اجرایی شرکت اپراتور هلی‌کوپتر شروع به جست‌وجو با کمک نرم‌افزارهای کامپیوتری کرد و از یک شرکت دیگر خواست تا به دنبال هلیکوپتر بگردد.

ویتنی باگی، معاون شرکت هلیکوپتر آیلند اکسپرس گفت:‌ «عجیب این است که ردیاب در ساعت ۹:۴۵ صبح متوقف شده بود که عادی نیست و ما تلاش می‌کردیم از طریق رادیو با هلیکوپتر تماس بگیریم. مدام ردیاب را به‌روز می‌کردم و دعا می‌کردم که اشکال از دستگاه باشد.»

هیات ملی امنیت حمل‌ونقل هوایی پیش‌تر گفت که نشانی از اشکال فنی در هلیکوپتر سیکروسکای اس-۷۶ دیده نشده است.

گزارش تکمیلی از خبرگزاری آسوشیتدپرس

© The Independent

بیشتر از ورزش