جام جهانی زنان ۲۰۱۹: آمریکا و فرانسه با فاصله در صدر هستند، انگلستان در پی این دو

رده‌بندی شانس موفقیت ۲۴ تیم پس از دور اول مسابقات گروهی

اولین دور از رقابت‌های گروهی جام جهانی زنان به پایان رسید و دو تیم آمریکا و فرانسه یک سر و گردن بالاتر از بقیه ایستادند.

فرانسوی‌های میزبان، با یک برد حیرت انگیز ۴-۰ بر کره جنوبی در شب افتتاحیه، به نظر رسید که خودشان را آماده کرده‌اند تا ماه آینده در شهر لیون تاج قهرمانی جهان را بر سر بگذارند.

فقط در آخرین بازی دور اول بازی‌ها بود که آمریکا، دارنده عنوان قهرمانی جهان، با به جا گذاشتن رکورد بزرگترین پیروزی تاریخ جام جهانی زنان با برد ۱۳ بر صفر مقابل تایلند از دیگر تیم‌ها پیشی گرفت.

خانم‌ها آقایان، دو رقیب اصلی ما ظاهر شدند. با این وجود، آنها در فینال با هم رقابت نخواهند کرد. اگر هر دوی این تیم‌ها در گروه خود اول شوند و از مرحله یک شانزدهم صعود کنند، در یک چهارم نهایی روبروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

این وضعیت به تیم‌های بعدی همچون انگلستان امیدواری می‌دهد. تیم فیل نویل مستحق پیروزی بر اسکاتلند بود، گرچه نمایش متزلزل نیمه دوم تقریباً به بازیکنان شِلی کِر اجازه داد تا به بازی برگردند.

هلندی‌ها در برابر نیوزیلند تمام آنچه را که داشتند نشان ندادند، آلمان در برابر چین کمتر از حد انتظار بازی کرد، در حالی که کانادا، نروژ و برزیل همگی صاحب سه امتیاز شدند. بازی شروع شده است.

با در نظر داشتن این نکات، چطور ۲۴ تیم رقیب و شانس موفقیت آنها را پس از دور اول بازی‌ها رده‌بندی کردیم:

رده‌بندی قدرت تیم‌های حاضر در جام جهانی زنان ۲۰۱۹

مرحله گروهی، دور اول

۱- آمریکا

آنها باید منتظر نوبت‌شان می‌شدند اما وقتی نوبت‌شان رسید، رکود بهترین پیروزی تمام دوران جام جهانی را رقم زدند. تایلند ۱۳-۰ درهم شکست. آنچه مشخص است اینکه، به نظر می‌رسد تنها مانع بر سر راه آمریکا برای چهارمین قهرمانی بازی در برابر فرانسه در یک چهارم نهایی خواهد بود.

۲- فرانسه

شب گذشته برای قرار گرفتن در بالاترین رده بد‌شانس بود. کشور میزبان با ضربه سنگینی که به حریف خود کره جنوبی در شب اول رقابت‌ها با نتیجه ۴-۰ وارد کرد، شاید بهترین نمایش خود را که تا کنون شاهد آن بوده‌ایم نشان داده است. هفت بازیکن قدرتمند از باشگاه لیون در تیم آنها به بازی‌های بعدی نگاه می‌کنند.

۳- انگلستان

عظمت و بزرگی با انگلستان از اینجا شروع می‌شود. یک نیمه اول عالی و به دنبال آن نیمه دوم برابر در شهر نیس و بررسی نمایش کلی آنها با یکدیگر ترکیب شده بود، اما پیروزی ۲-۱ در برابر اسکاتلند برای تیم فیل نِویل جایگاه اول در گروه چهارم را با خود به همراه داشت.

۴- هلند

هیجان انگیز‌ترین حمله این تورنمنت در مقابل نیوزیلند بهترین صحنه در طول ۹۲ دقیقه بازی بود، تا وقتی که جیل رودز دیرهنگام در آن مداخله کرد. صادقانه آن صحنه یک پایان ضعیف داشت. آنها نباید در مقابل کامرون فرصت‌ها را هدر بدهند.

۵- آلمان  

برنده اما به طور عجیبی بدون تأثیرگذاری و با سایه‌ای از شانس در شکست چین ظاهر شد و فرصت‌های کافی برای مجازات و شکست قهرمان دو دوره برای خود ایجاد کرد. آلمان‌ها نیاز به ترمیم تیم خود دارند و از دست دادن کاپیتان زنیفر ماروزان بر اثر مصدومیت ممکن است برایشان گران تمام شود.

۶- کانادا

یک تیم کاملاً دفاعی محکم. اما این خیلی بیشتر از چیزی است که در مورد رقیبان آنها بشود گفت. پیروزی ۱-۰ در برابر کامرون هیجان انگیز نبود، اما کانادا از اینکه نتایج ما را به هم ریخته است خوشحال است. این نتیجه ممکن است آنها را بالا ببرد.

۷- نروژ 

یک برد راحت در مقابل نیجریه ثابت کرد تیم مارتین اسیوگرن می‌تواند بدون در اختیار داشتن برنده توپ طلای خود پیروز شود، اگرچه دیدار با فرانسه در نیس یک آزمون واقعی برای اعتبار آنها خواهد بود.

۸- برزیل 

نوار شکست در ۹ بازی بالاخره تمام شد و آنهایی که از عدم حمله برزیل گله‌مند بودند، پس از هَت تریک کریستین بازیکن ۳۴ ساله برزیل ساکت شدند. آزمایش سخت‌تر از جامائیکا به زودی فرا می‌رسد، همانطور که مارتا قرار است از مصدومیت بازگردد.

۹- اسپانیا 

بدون شک با استعداد هستند اما بُرندگی لازم در بیشتر زمان بازیِ پیروز بر آفریقای جنوبی را نداشتند. اعلام دو پنالتی پر حرف و حدیث از بروز فاجعه جلوگیری کرد. برای تصاحب صدر جدول در گروه دوم مرعوب حریف اصلی خود، آلمان نخواهند شد.

۱۰- سوئد

در مقابل شیلی چشمگیر نبودند تا زمان پایان بازی، که به نظر افکار خود را متمرکز کردند. مطمئناً بعد از آمریکا در رده دوم خواهند ایستاد. گرچه ممکن است با این تساوی به زحمت بیافتند.

۱۱- ایتالیا 

پاداش سرگرم کننده‌ترین و مهیج‌ترین بازی این دوره از جام جهانی به باربارا بونانسه‌آ رسید، که با گل دقیقه ۹۵ خود استرالیا را شکست داد. ایتالیا انتظار رفتن به مراحل بالاتر را ندارد اما قرار گرفتن در بین شانزده تیم در دسترس آنها خواهد بود.

۱۲- ژاپن  

بزرگترین سرخوردگی دور نخست؟ هیچ پاسخی در برابر آرژانتین عالی نداشت. از نظر فنی خوب هستند اما به منظور برد در مقابل انگلستان و اسکاتلند لازم است که توانایی‌های خود را بیشتر به نمایش بگذارند.

۱۳- استرالیا

اسب‌های سیاه، با باخت به ایتالیا در ثانیه‌های آخر بازی نیش گزنده‌ای خوردند، مخصوصاً که در نیمه اول بازی جلو بودند. صعود به مرحله بعد مشکل نخواهد بود، اما قرار گرفتن با قدرت در رده سوم ممکن است که واقعی‌ترین هدف آنها باشد.

۱۴- نیوزلند

یک رفتار جنجال برانگیز توسط رورد در اواخر بازی. گرچه در واقع به هلند خیلی فرصت گلزنی دادند. حریف بعدی آنها کانادا قابل بحث است.

۱۵- آرژانتین

احتمالاً ضعیف‌ترین تیم حاضر در تورنمنت بدترین بازی دور اول را برگزار کرده است. به طور ناباورانه‌ای، ژاپن قهرمان جهان در سال ۲۰۱۱ را در پاریس با یک تساوی بدون گل متوقف کرد. امید به صعود به مرحله حذفی، البته بیشتر به عنوان تیم سوم در حال افزایش است.

۱۶- اسکاتلند

بدون شک در برابر انگلستان خودشان را خجالت زده کردند، گرچه امتیاز غیر قابل انتظار آرژانتین تیم شِلی کِر را در قعر گروه چهارم قرار داد و نیاز به نتایج مثبت در دو بازی باقی‌مانده دارند. بازی روز جمعه در برابر ژاپن حیاتی است.

۱۷- چین

بد شانس در شکست، چین امیدوار است تا با برداشتن آلمان از سر راه همه چیز را برگرداند. اسپانیا مطمئناً قابل شکست دادن است، اما اولین سد، آفریقای جنوبی در روز پنجشنبه در پارک دو پرنس است.

۱۸- کره جنوبی

توسط فرانسه نابود شد، اما دست کم می‌توانند خوشحال باشند که یک گل بیشتر از نیجریه دریافت کردند. سخت‌ترین بازی آنها نیز تمام شده است. به غیر از آن، چیز دیگری نمانده بود.

۱۹- شیلی

۱۹ دقیقه باقی بود تا یک امتیاز مهم را در مقابل سوئد به دست آورند، که بازی موقتاً فقط به دلیل وضعیت هوا متوقف شد. وقتی دوباره بازی از سر گرفته شد، بازی قوی در برابر سوئد به آنها امید داد تا به فکر صعود باشند.

۲۰- آفریقای جنوبی

برای یک ساعت یا همین حدود، تیم دزیره الیس به نظر می‌آمد که به عنوان اولین تیم غمگین از این رقابت‌ها کنار خواهند رفت اما ساق‌های خسته باعث شد تا بازیکنان ذخیره به میدان بیایند. نباید در برابر چین شکست بخورند.

۲۱- کامرون

در رقابتی نزدیک، به کانادای محافظه‌کار باختند اما اگر روز شنبه هلند سر حال باشد، مشکلات دفاعی آنها پشت سر گذاشته خواهد شد. با شکست نیوزلند ممکن است با قدرت در رده سوم گروه خود بایستند.

۲۲- نیجریه

شروع ضعیفی برای تیم‌های آفریقایی راه یافته به جام جهانی بود. پس از شکست و تسلیم با سه گل در برابر نروژ امیدهای نیجریه به راهیابی به مرحله بعد از گروه اول کمرنگ شد. سه امتیاز در مقابل کره جنوبی به نظر مهم است چرا که فرانسه در بازی آخر گروهی منتظر آنها است.

۲۳- جامائیکا  

دختران رگا در چشم به هم زدنی در برابر برزیل تهدید شدند اما-به غیر از بانی شاو- به ظاهر از کیفیت لازم برای فرار از گروه سوم برخوردار نیستند. رده چهارم پس از ایتالیا و استرالیا مطمئن به نظر می‌رسد.

۲۴- تایلند

حرفی برای گفتن نداشت، اما بدون تعجب همینطور بود. نانگوراتای سراتونگویان به بازیکنان خود خواهد گفت که بازی اول آنها برای همیشه فراموش خواهد شد، با این حال سوئد و شاید حتی شیلی الان انتظار دارند تا پیروزی‌های ساده‌ای را ثبت کنند.

© The Independent

بیشتر از ورزش