هشدار سازمان بهداشت جهانی به انگلستان درباره کاهش محدودیت‌های قرنطینه

یکی از مقامات می‌گوید «همه‌گیری»کرونا در این کشور همچنان «بسیار فعال» است

دونده‌ای با ماسک روی پل میلنیوم در لندن، ۲۴ مارس- DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی (دبلیو.اچ.او) هشدار داده است انگلستان نباید محدودیت‌های قرنطینه کرونایی را بیش‌تر کاهش دهد، مگر آن که دولت سامانه "قوی و کارآمد" اثبات‌شده‌ای برای آزمایش و ردگیری در اختیار داشته باشد.

هانس کلوگه رئیس منطقه اروپا در دبلیو.اچ.او، در آستانه بازگشایی فروشگاه‌های غیراساسی در روز دوشنبه هشدار داد با توجه به آن که "همه‌گیری" در این کشور همچنان در "مرحله بسیار فعالی" قرار دارد، در ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی نباید شتاب به خرج داد.

او در مصاحبه با گاردین گفت: می‌دانیم که برقراری به موقع قرنطینه سراسری جلوی تلفات را گرفت و به سامانه بهداشت مقداری وقت داد تا آمادگی پیدا کند. برداشتن قرنطینه سراسری به اندازه برقرار کردن آن مهم است. نکته اصلی این است که باید به تدریج و سنجیده این کار را کرد.

او افزود: با توجه به آن که بریتانیا در حال کاهش دادن محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و حضوری است، ردگیری تماس های بین افراد اهمیت ویژه ای دارد و باید سامانه ای قوی برای ردگیری و رهگیری به بهره برداری رسیده باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آن که گزارش دادند بریتانیا یکی از بالاترین نرخ‌های ابتلا و تلفات کرونایی در جهان را دارد، در مورد نقش کلیدی سامانه ردگیری در خروج از قرنطینه سراسری مکرراً تبلیغ شده است.

البته این سامانه با انتقاداتی هم مواجه شده است و از زمان اجرای این طرح در پایان ماه قبل، برنامه‌ای که قرار بوده بر اساس این خط‌مشی به اجرا درآید از دور خارج شد و سامانه‌های رهگیری تماس‌های بین افراد هم کاری انجام نداده‌اند یا کار اندکی انجام داده‌اند.

سامانه آزمایش و ردگیری بریتانیا در نخستین هفته بهره‌برداری حدود ۳۲ هزار نفر را شناسایی کرد که هر یک با فردی دارای آزمایش مثبت کرونا در تماس نزدیک بوده‌اند اما دولت قبول دارد که این سامانه کامل نیست و باید بهتر شود.

کرونا روز یک‌شنبه ۳۶ نفر دیگر را در بریتانیا از پا درآورد تا شمار کل تلفات به ۴۱ هزار و ۶۹۸ نفر برسد که از تلفات هر کشوری در جهان بیش‌تر است. اما این تلفات روزانه در بریتانیا کم‌ترین میزان از آغاز برقراری قرنطینه سراسری بود.

از سوی دیگر دولت در پی بازنگری در ضوابط رعایت فاصله‌گیری اجتماعی دومتری است که برای مهار کردن گسترش ویروس کرونا وضع شده بود و اکنون این نگرانی را برانگیخته است که مبادا در صنعت پذیرایی اختلال ایجاد کند.

گزارش بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان