کمیته ملی جمهوری‌خواهان همچنان مخالف ازدواج همجنس‌گرایان است

حزب جمهوری‌خواه با همان برنامه سال ۲۰۱۶ وارد انتخابات سال ۲۰۲۰ می‌شود

رژه افتخار هم‌جنسگرایان، سال ۲۰۱۱ در شهر نیویورک - Jemal Countess/Getty Images/AFP

کمیته ملی جمهوری‌خواهان آمریکا (آر سی اِن) رای داده است که برنامه انتخاباتی حزب در سال ۲۰۱۶ را به رغم موضعش علیه ازدواج همجنسان و حضور پرسنل تراجنسیتی در ارتش، برای انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر همچنان حفظ کند. 

روز چهارشنبه، هیئت اجرایی حزب رای داد که حزب جمهوری‌خواه همان برنامه انتخاباتی سال ۲۰۱۶ را برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ نیز حفظ کند.

بنا به گزارش رسانه «ال جی بی تی کیو نِیشِن»، علت این امر این است که با توجه به همه‌گیری کرونا، گردهمایی هزاران نماینده در سطح کشور به منظور رای‌گیری در مورد تغییرات ناممکن  بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برنامه انتخاباتی ۲۰۲۰ همچنان با ازدواج همجنسان و حضور پرسنل تراجنسیتی در ارتش مخالف است و به گزارش این رسانه، از شیوه «درمانی» تغییرجنسیت افراد «ال جی بی تی پلاس» و حق کسب‌وکارها به روا داشتن تبعیض علیه زوج‌های همجنس، حمایت خواهد کرد.

اشاره به دستگاه رهبری اوباما نیز در دستور برنامه انتخاباتی گنجانده شده است، اما هیچگونه ذکری از آنچه دستگاه رهبری ترامپ در طول چهار سال گذشته انجام داده است، به میان نمی‌آورد.

جنیفر ویلیامز که در کنوانسیون سال ۲۰۱۶ نخستین نماینده علنا تراجنسیتی حزب جمهوری‌خواه بود، به نشریه «پولیتیکو» گفت که سیاست‌ها باید تغییر می‌کرد تا انعکاس چهار سال ریاست جمهوری ترامپ را بر آمریکا نشان می‌داد.

او افزود: «بسیاری نکات باید وارد برنامه انتخاباتی می‌شد که حزب ما را برای مردم آمریکا جذاب‌تر از آنچه هست، بکند.»

خانم ویلیامز گفت: «دستاوردهای مثبت دستگاه رهبری ترامپ را در طول سه سال گذشته نمی‌توان در برنامه انتخابات قرار داد، زیرا متن آن در حال حاضر غیرقابل تغییر است.» 

تری شیلینگ، مدیرعامل اتاق فکر «آمریکن پرینسیپالز پراجِکت» که نهادی محافظه‌کار است نیز تصمیم کمیته ملی جمهوری‌خواهان را به باد انتقاد گرفت و به رسانه مذکور گفت که به‌روز نکردن برنامه انتخاباتی، این حزب را «کهنه» معرفی می‌کند.

آقای شیلینگ افزود: «آمریکا از سال ۲۰۱۶ فوق‌العاده تغییر کرده است. خودداری از به‌روز کردن برنامه حزب در انعکاس این تغییرات، اشتباهی از سر کم‌کاری است. کمیته ملی انتخابات باید این تصمیم وحشتناک را مورد تجدید نظر قرار دهد.» 

او گفت: «ما نمی‌توانیم با همان برنامه سال ۲۰۱۶ وارد انتخابات سال ۲۰۲۰ شویم. با محدود کردن توانایی ایجاد تغییر، به این خطر تن می‌دهید که برنامه‌تان کهنه و بیات شده به نظر برسد. هیچ تفاوتی (میان سال ۲۰۱۶ و امسال) وجود نخواهد داشت.»

حزب جمهوریخواه هنوز به برنامه حزب رای نداده است. اما تعجیلی هم در کار نیست. من یک برنامه به‌روز شده را ترجیح می‌دهم که در صورت امکان کوتاه باشد.»

ـدونالد جی ترامپ (@ریل دونالد ترامپ)

۱۲ ژوئن ۲۰۲۰

اما روز جمعه آقای ترامپ گفت هنوز تصمیم نهایی در مورد برنامه حزب اتخاذ نشده است و تایید کرد که خواهان کوتاه شدن این مانیفست ۵۸ صفحه‌ای است.

رئیس جمهوری آمریکا در یک توییت نوشت: «حزب جمهوری‌خواه هنوز به برنامه‌ای رای نداده است. عجله‌ای در کار نیست. من یک برنامه به‌روز شده و در صورت امکان کوتاه‌تر را ترجیح می‌دهم.»

آقای ترامپ به جزئیات این که به چنان نسخه کوتاه شده برنامه انتخاباتی چگونه و در چه زمانی رای داده خواهد شد، اشاره‌ای نکرد.

ایندیپندنت نظر کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه را جویا شده است.

© The Independent