مجید طاهری به ایران بازگشت

عباس موسوی: برای مبادله بقیه زندانیان آماده‌ایم

مجید طاهری (راست) و جابر انصاری در فرودگاه-عکس از تسنیم

همزمان با بازگشت مجید طاهری به ایران، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی یک بار دیگر بر آمادگی تهران برای مبادله همه زندانیان با آمریکا تاکید کرد.

مجید طاهری، پزشک ایرانی-آمریکایی متهم به دور زدن تحریم‌های آمریکا بامداد دوشنبه در فرودگاه تهران مورد استقبال حسین جابری انصاری، معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی قرار گرفت.

به گزارش فارس طاهری پس از تحمل یک سال و شش ماه حبس در آمریکا به ایران بازگشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما رویترز به نقل از وکیل طاهری گزارش داده که او پس از دیدار با خانواده‌اش به آمریکا بازمی‌گردد. کشوری که ۳۳ سال از عمر خود را در آن سپری کرده است.

طاهری در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه مدعی شد که روی ساخت واکسن ضد سرطان کار می‌کرده و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی تلاش زیادی برای آزادی او که به اتهام «واهی» در زندان بود، انجام داده است.

مقامات تهران که در مقابل طاهری با آزادی مایکل وایت، عضو سابق نیروی دریایی آمریکا موافقت کردند، اکنون می‌گویند آماده مبادله‌های بیشتری هستند.

ایرنا به نقل از موسوی گزارش داد که ایران آماده است بقیه زندانیان را نیز مبادله کند.

ایران سال گذشته اعلام کرده بود که فهرستی متشکل از ۲۰ زندانی را به واشینگتن ارایه داده تا روند مبادله آنها با زندانیان آمریکایی در ایران انجام شد.

با آزادی مایکل وایت، اکنون سیامک و باقر نمازی و مراد طاهباز دیگر شهروندان آمریکایی ایرانی تبار هستند که همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

موسوی ضمن تشکر از تلاش سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در ایران) در زمینه مبادله زندانیان، ابراز امیدواری کرد که مبادله‌های بیشتری انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش‌های دیگری از اظهارات خود مدعی شد:  «اگر آمریکا توبه کند، می‌تواند به برجام بازگردد».