کریسی تیگن و۲۰۰ هزار دلار برای وثیقه دستگیرشدگان در آمریکا

این مدل وقتی دید در توییتر اعتراض‌کنندگان را «مجرم» می‌خوانند، ۱۰۰ هزار دلار به مبلغ کمک افزود

تیگن پس از آن عکس توییت‌هایش را در اینستاگرامش منتشر کرد تا بر حمایت خود از معترضان تأکید کند- Alberto E. Rodriguez / GETTY Images via AFP

کریسی تیگن ۲۰۰ هزار دلار برای کمک به وثیقه کسانی در نظر گرفته است که بابت اعتراض به مرگ جورج فلوید در ایالات متحده دستگیر شده‌اند.

روز دوشنبه ۲۵ ماه مه، در مینیاپولیس یک مأمور پلیس سفیدپوست هنگامی که آقای فلوید را بازداشت کرده بود، بر گردنش زانو زد و او را کشت.

در فیلم این حادثه صدای التماس آقای فلوید را می‌شنویم که می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم.»

درک چاوین، مأمور پلیسی که آقای فلوید را خفه کرد، به اتهام قتل بازداشت شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از مرگ آقای فلوید، موجی از اعتراض در ایالات متحده به راه افتاده است.

تیگن روز شنبه در توییتر نوشت که  ۱۰۰ هزار دلار برای کمک به وثیقه کسانی در نظر گرفته است که بابت اعتراض به مرگ جورج فلوید در ایالات متحده دستگیر شده‌اند.

اکثر مردم این حرکت او را تشویق کردند، اما یک نفر زیر توییتش نوشت: «عجبا، «چهره‌های معروف» پول خرج حمایت از خشونت و رفتار مجرمانه می‌کنند.»

شخص دیگری نوشت: «تصحیح می‌کنم: اغتشاش‌گران و مجرمان». تیگن هم جواب داد: «ئه! پس شاید پول بیشتری لازم داشته باشند. می‌کنمش ۲۰۰ هزارتا.»

تیگن پس از آن عکس توییت‌هایش را در اینستاگرامش منتشر کرد تا بر حمایت خود از معترضان تأکید کند.

او نوشت: «من حامی و متحد قهرمانانمان هستم. وقتی کار دیگری از دستمان برنمی‌آید، هر کمک کوچکی هم کارساز است. نشانی‌های مستقیم را در توییت‌های بعدی می‌گذارم. سکوت یعنی خیانت.»

این مطلب تیگن را بیش از ۷۴۵ هزار نفر پسند کرده‌اند و هزاران نفر در مورد آن نظر داده‌اند.

کارلا ولش، طراح لباس چهره‌های معروف، نوشت: «تو قهرمانی»، و جنوری جونز، هنرپیشه سینما، هم  چندین شکلک قلب زیر آن مطلب گذاشت.

© The Independent

بیشتر از جهان