چهار زن دیگر به تعداد شاکیان هاروی واینستین اضافه شد

واینستین به جرم تجاوز و آزار جنسی به ۲۳ سال حبس محکوم شده است

چهار زن دیگر رسما هاروی واینستین را به آزار جنسی متهم کرده‌اند - Scott Heins/Getty Images/AFP

بر اساس یک شکایت ثبت شده در روز جمعه هفته گذشته، چهار زن دیگر رسما هاروی واینستین را به آزار جنسی متهم کرده‌اند.

این تهیه‌کننده بدنام سینما به جرم تجاوز و آزار جنسی محکوم به ۲۳ حبس شده و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد.

در این پرونده، واینستین به آزار جنسی چهار زن بین سال‌های ۱۹۸۴ و ۲۰۱۳ متهم شده است. یکی از اتهام‌زنندگان در آن زمان ۱۷ ساله بوده است.

این زن، که نامش در پرونده نیامده، مدعی است که واینستین او را زندانی کرده و «مورد آزار جنسی، تعرض و تجاوز قرار داده است.»

بر اساس خبر تارنمای سینمایی ورایتی، واینستین این زن را برای گفت‌وگو درباره آینده شغلی‌اش در صنعت فیلم به اتاقش در هتل دعوت کرده و در آنجا از او خواسته ارضایش کند.

این زن مدعی است وقتی او از این کار امتناع کرد، واینستین به زور لباس‌هایش را از تنش کنده و به او تجاوز کرده است. او سپس گواهی‌نامه رانندگی زن را گرفته و گفته است اگر به کسی بگوید، شغلش را از دست می‌دهد و خودش و خانواده‌اش آسیب می‌بینند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زن دیگری که در این پرونده شکایت کرده گفته است که واینستین او را به در اتاق هتل چسبانده و مورد آزار جنسی قرار داده است. واینستین، باز هم مثل مورد قبلی، زن را تهدید به سکوت کرده و گفته اگر حرفی بزند از صنعت فیلم طرد خواهد شد. این واقعه آن طور که ادعا شده در سال ۱۹۸۴ رخ داده است.

زن دیگر در این اتهام جدید، که در حال حاضر ۳۵ ساله است، ادعا کرده این تهیه‌کننده فیلم، ۹ سال پیش در اتاق یک هتل او را وادار به سکس کرده است. او می‌گوید واینستین را در سال ۲۰۱۳ در جشنواره فیلم ونیز دیده است، جایی که به گفته وی این تجاوز رخ داده است.

چهارمین زن مدعی است واینستین در سال ۲۰۰۸ در یک رستوران در منهتن او را ملاقات کرده و به او قول داده کمک می‌کند کارش به سطح بالاتر برود. چند روز بعد او مدعی می‌شود در آپارتمان واینستین در سوهو مورد تجاوز قرار گرفته است. باز هم مانند موارد دیگر، او تهدید کرده اگر حرفی بزند «نابود می‌شود.»

باب واینستین، برادر هاروی واینستین، و دو کمپانی دیزنی و میرامکس نیز به عنوان متهم در این پرونده معرفی شده‌اند.

در شکایت‌نامه آمده است باب واینستین و شرکت‌های فیلم‌سازی «می‌دانستند یا قاعدتا باید می‌دانستند که هاروی واینستین تمایل به رفتار جنسی ناشایست دارد و از موقعیت و قدرتش برای به دام انداختن قربانیان این پرونده و سایر زنان هنرپیشه استفاده می‌کند و آنها را به آپارتمان، هتل، دفتر کار و جاهای دیگر می‌کشاند تا به بهانه گفت‌وگو و فرصت‌های شغلی به آنها تجاوز یا تعرض کند.»

© The Independent

بیشتر از جهان