ایلهان عمر می‌گوید زنی را که مدعی تجاوز توسط بایدن است باور دارد

خانم عمر که از آخرین حامیان مهم آقای بایدن است با انتقادات زیادی مواجه شد

ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا. Olivier DOULIERY/AFP

ایلهان عمر عضو حزب دموکرات می‌گوید به اتهامات تجاوز جنسی علیه جو بایدن باور دارد اما در هر صورت به او رای می‌دهد، تا دونالد ترامپ را شکست دهد.

این نماینده مینسوتا در توییتی با دفاع از شاکی پرونده، تارا رید گفت: «باورداشتن قربانیان با ارزش‌های اخلاقی من مطابق است.»

او گفت: «در مصاحبه‌ای که در ۶ مه انجام دادم، در مورد آن موضوع صحبت کردم و البته نقل قول‌ها همیشه در متن نیست. من به او رای می‌دهم و در شکست دادن ترامپ، به بایدن کمک خواهم کرد. این مهم‌ترین دور انتخاباتی زندگی ماست و اگر انرژی خود را در ایجاد اشتیاق برای جا‌به‌جایی ترامپ صرف نکنیم، شانسی نخواهیم داشت.»

خانم عمر هم‌چنین به انتقادهایی پاسخ داد که در مورد نظراتش در مصاحبه با ساندی تایمز وارد شده بود. در این مصاحبه وی اظهار داشت که حرف‌های تارا رید را باور دارد. خانم رید برگه شکایتی را در اداره پلیس علیه آقای جو بایدن پر کرد که مدعی است اوایل دهه ۹۰ زمانی که تارا رید به عنوان یکی از کارمندان سنا مشغول به کار بود، او را در مقابل دیوار گذاشته و با انگشتانش مورد تجاوز قرار داده است. 

وقتی که خانم عمر اظهار داشت که «نقل قول‌ها همیشه در متن نیستند»، جاش گلنسی رییس دفتر روزنامه تایمز واشنگتن به خبرگزاری ایندیپندنت گفت که در نقل قول او موضوعی نبود که تغییر کرده باشد.

آقای گلنسی گفت: «خوش‌بختانه همه گفت‌وگو ضبط شده است. خودتان بشنوید و قضاوت کنید.»

وقتی از خانم عمر سوال شد که آیا حرف‌های خانم رید را باور دارد، پاسخ کامل او چنین بود: «مسائل ناخوشایند بسیاری وجود دارد که بسیار سخت است، من تارا رید را کاملا باور دارم، فکر می‌کنم مهم است که به زنان فضا بدهیم تا جرات پیدا کنند و داستان خود را به اشتراک بگذارند. شاید سال‌ها و سال‌ها طول بکشد تا قربانیان تجاوز جنسی، راجع به این مساله حرف بزنند. شاید کمی دیر بشود اما هرگز نباید آن را انکار کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی از او پرسیده شد آیا جو بایدن نباید نامزد می‌شد؟ او پاسخ داد: «اگر موارد نامزد شدن با توجه به چیزی که من در نظر دارم باشد، با صراحت در این‌جا می‌گویم که باید نامزد دیگری داشته باشیم.»

خانم عمر که از آخرین حامیان مهم آقای بایدن است با انتقادات زیادی مواجه شد چرا که اظهار داشت، حتی اگر اتهامات در مورد آقای بایدن درست باشد و یا گزینه نادرستی هم باشد در هر صورت به وی رای خواهد داد.

کاتا پولیت ستون‌نویس مجله نیشن (Nation) انتقاد بسیاری تندی به وی کرد و گفت: «او به جو بایدن رای خواهد داد حتی اگر کودکان را پخته و خورده باشد.»

خانم پولیت نوشت: «او انتخاب من نیست، اما پس گرفتن کاخ سفید، مهم است.»

بایدن همه چیز را انکار کرده است و می‌گوید اگر آمریکایی‌ها حرف‌های تارا رید را باور کنند، به من رای نخواهند داد. وی در مصاحبه‌اش در ام اس ان بی سی افزود: «من اگر تارا رید را باور داشته باشم به خودم رأی نخواهم داد.»

روز جمعه وکیل خانم رید، داگلاس ویگدور، پس از انتشار جزییات جدیدی از گذشته خانم رید، از جمله این سوال که آیا او درباره فارغ‌التحصیلی از دانشگاه آنتیو در سیاتل دروغ گفته یا نه؟ از این پرونده استعفا داد.

آقای ویگدور گفت که این تصمیم به این دلیل نیست که آیا اتهامات علیه آقای بایدن درست است یا خیر بلکه اغلب گزارش‌ها در مورد خانم رید، وی را به خاطر قربانی بودنش، شرمنده کرد و به اعتبار وی با عناوین بی‌ربط حمله شد. 

خانم عمر دومین عضو «گروه» است که پس از آن که آیانا پرسلی نامه‌ای سرگشاده منتشر کرد و از آقای بایدن خواست به ادعاهای تجاوز جنسی با هم‌دلی رسیدگی کند، با صراحت به این ادعاها پرداخت.

خانم پرسلی نوشت: «من این گزینه غلط را رد می‌کنم که حزب من و نامزد ما نمی‌توانیم از یک سو به اتهامات موجود رسیدگی کرده و از سوی دیگر اشغال‌گران فعلی کاخ سفید را شکست بدهیم.»

© The Independent