تهدید ایلهان عمر به مرگ در ایمیل کارزار انتخاباتی جمهوری‌خواهان

«این خائنین را اعدام کنید»

سناتور برنی سندرز و ایلهان عمر، نماینده کنگره آمریکا - Scott Heins / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

در چارچوب کارزار انتخاباتی جمهوری‌خواهان در فلوریدا، ایمیلی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی ارسال شده است که در آن پیشنهاد شده یکی از اعضای کنگره و دیگر نمایندگان دموکرات مجلس باید کشته شوند.

در ایمیل ارسالی از سوی کارزار انتخاباتی جورج باک، که نامزد جانشینی چارلی کریست، نماینده دموکرات است، توطئه جناح راستی‌ها علیه ایلهان عمر، نماینده مینه‌سوتا در کنگره، تکرار شده است. خانم عمر مسلمان و متولد سومالی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این ایمیل، که روزنامه تامپا بی تایمز به آن دست یافته است، نوشته شده: «ما باید این خائنین را در هر جایگاهی که هستند اعدام کنیم.»

هدف اصلی این ایمیل خانم عمر و رقیب فلوریدایی اوست؛ اما در آن به نانسی پلوسی، رئیس مجلس، و زنان رنگین‌پوست چپ‌گرا ، یعنی الكساندریا اوكاسیو كورتز، آیانا پریسلی و رشیده طلیب، که اخیرا انتخاب شده‌اند نیز اشاره شده است. این زنان که عضو گروه معروف به «جوخه» هستند بارها آماج حملات دونالد ترامپ و دیگر جمهوری‌خواهان قرار گرفته‌اند.

در ماه ژوئیه، رئیس جمهوری آمریکا خطاب به خانم عمر و سایر زنان دموکرات كنگره گفت: «برگردید به همان مناطق ویران و مملو از جنایتی که از آن آمده‌اید.» البته این زنان، به استثنای خانم عمر، در آمریکا متولد و بزرگ شده‌اند.

باک به روزنامه تامپا بی تایمز گفت که خود او این ایمیل را ننوشته است، و از ذکر نام مدیر کارزار انتخاباتی خود خودداری کرد.

او چند ساعت بعد در همان روز، مجددا از ایمیل ارسالی به روزنامه دفاع کرد و به تعریف قانون اساسی از خیانت و مجازات آن طبق قوانین فدرال اشاره کرد و گفت: «مرگ، یا حبس به مدت حداقل پنج سال و جریمه نقدی که نباید کمتر از 10000 دلار باشد.»

او گفت: «هر کسی که به ایالات متحده خیانت کند، باید محاکمه و به اشد مجازات محکوم شود.»

در این ایمیل، خانم عمر بدون ارائه هیچ مدرکی متهم شده که دست‌نشانده قطر است و به ایران اطلاعات می‌فرستد. این فرضیه در یک محاکمه جنایی مطرح شده و روزنامه جروزالم پست آن را گزارش داده است.

هفته گذشته، حساب کاربری دانیل استلا، رقیب خانم عمر در مینه‌سوتا، به دلیل تکرار این ادعاها و نوشتن اینکه خانم عمر باید به جرم خیانت محاکمه و به دار آویخته شود، تعلیق شد.

باک، - که خود را «جنگاور محافظه‌کار هوادار ترامپ» می‌نامد، از جمله شش نامزد جمهوری‌خواهی است که برای به دست آوردن کرسی چارلی کریست رقابت می‌کنند. او در انتخابات 2018 نیز نامزد شد اما رقیبش، دادستان و فرماندار سابق، پیروز شد.

اکنون جمهوری‌خواهان ملی‌گرا کم‌کم مسیرشان را از باک، که از سوی کمیته ملی کنگره جمهوری‌خواه «جوان یاغی» نامیده شده است، جدا می‌کنند.

پس از فاش شدن این ایمیل، استیو مک‌کارتی، رهبر فراکسیون اقلیت در مجلس نمایندگان و کمیته مذکور، توافق کرده‌اند نام باک را از فهرست «جوانان یاغی» حذف کنند.

استیو اسکالیس، نفر دوم اقلیت مجلس نمایندگان، در بیانیه‌ای اظهار داشت: «تشویق به خشونت در سیاست جایی ندارد. این نامزد، به جای تکرار این سخنان شرم‌آور، باید صریحا عذرخواهی کرده و این اظهارات غیرقابل قبول را محکوم کند.»

 

© The Independent