اسرائیل به دنبال حذف خامنه‌ای از توییتر

وزیر امور استراتژیک اسرائیل: پیام‌های رهبر جمهوری اسلامی ناقض قوانین توییتر است

وزیر امور استراتژیک استرائیل در نامه به جک دورسی، مدیرعامل توییتر خواستار تعلیق فوری حساب کاربری خامنه‌ای شده است-KHAMENEI.IR / AFP

اسرائیل در نامه‌ای به توییتر خواستار مسدود شدن حساب کاربری رهبر جمهوری اسلامی در این رسانه اجتماعی شد. در این نامه، پیام‌های منتشر شده در حساب توییتری آیت‌الله خامنه‌ای «یهودی‌ستیز» و ترغیب کننده «کشتار جمعی» توصیف شده است.

رهبر جمهوری اسلامی اخیرا در پیام‌هایی که به مناسبت روز قدس در توییتر منتشر کرد، بار دیگر بر نابودی اسرائیل تاکید کرد و خواستار جهاد در همه سرزمین فلسطین و مسلح شدن همه فلسطینی‌ها شد. در پوستری که به مناسبت این روز طراحی شده بود نیز عبارت «راه‌حل نهایی» خودنمایی می‌کرد که کلیدواژه آلمان نازی برای کشتار جمعی یهودیان در جنگ جهانی دوم بود که به هولوکاست منتهی شد.

به گزارش تایمز اسرائیل، وزیر امور استراتژیک استرائیل در نامه به جک دورسی، مدیرعامل توییتر خواستار تعلیق فوری حساب کاربری خامنه‌ای شده است.

او در این نامه به دیگر پیام‌های رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر نابودی اسرائیل، غده سرطانی خوانده این کشور و ریشه‌کن کردن اسرائیل اشاره شده است. خامنه‌ای اخیرا اسرائیل را به ویروس کرونا تشبیه کرده بود و در متن نامه وزیر امور استراتژیک اسرائیل به این پیام نیز اشاره شده است.

این در حالی است که به گفته مقامات اسرائیل، طبق قوانین توییتر تبلیغ یهودی‌ستیزی و حمایت از ترور و تشویق نسل‌کشی ممنوع است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تایمز اسرائیل در ادامه می‌نویسد که توییتر هنوز به این نامه پاسخ نداده و حساب کاربری خامنه‌ای نیز همچنان فعال است.

با توجه به فیلترینگ گسترده در ایران، دسترسی به این رسانه اجتماعی برای عموم مردم بدون استفاده از فیلترشکن امکان‌پذیر نیست. اما اغلب مقامات عالی جمهوری اسلامی از جمله آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه حضور فعالی در این شبکه اجتماعی دارند. آنها به زبان‌های مختلف از جمله عربی و انگلیسی برای رساندن پیام خود توییت می‌کنند.

زمستان گذشته نیز گروهی از سناتورهای آمریکایی خواستار مسدود شدن حساب‌های توییتر مقامات جمهوری اسلامی شدند. توییتر، شرکت آمریکایی است و این سناتورها با اشاره به تحریم‌ها ادعا کردند که توییتر هم نباید به مقامات ایرانی خدمات ارایه کند.

در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸، زمانی که حکومت جمهوری اسلامی به طور کلی اینترنت در ایران را قطع کرد تا صدای اعتراض مردم به جامعه بین‌المللی نرسد نیز آمریکا درخواست مسدود شدن حساب کاربری مقامات ایرانی را مطرح کرده بود.

توییتر تا کنون به این درخواست‌ها پاسخ نداده است. اما دو سال قبل زمانی که آیت‌الله خامنه‌ای توییتی در مورد سالگرد صدور حکم قتل برای سلمان رشدی از سوی آیت‌الله خمینی منتشر کرد، این توییت از سوی توییتر غیرقابل دسترس شد و در نهایت پیام حذف شد.