وکیل متهم کننده بایدن به تجاوز جنسی از وکالت پرونده صرف‌نظر کرد

پیشتر سی‌ان‌ان سوابق تحصیلی تارا رید را زیر سوال برده بود

جو بایدن نامزد حزب دمکرات در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا-MANDEL NGAN / AFP

وکیلی که وکالت خانم تارا رید را بر عهده داشت اعلام کرد دیگر نمایندگی از موکل خود را ادامه نخواهد داد.

داگ ویدگور، گفت تصمیم برای کنار گذاشتن خانم رید به عنوان موکل، ربطی به دیدگاه او درباره صحت ادعاهای این خانم درباره نامزد انتخابات ۲۰۲۰ و معاون اول سابق رئیس جمهور، جو بایدن، مبنی بر تجاوز جنسی به او، ندارد.

آقای ویدگور در بیانیه‌ای که به سی‌ان‌ان داد، اظهار داشت: «تصمیم ما که در تاریخ ۲۰ مه اتخاذ شد به هیچ وجه دلالتی بر این که آیا آقای بایدن در زمان سناتوری خود به خانم رید از نظر جنسی تجاوز کرده است یا خیر ندارد. از طرف دیگر، ما همچنین معتقدیم به طور گسترده با خانم رید در رسانه‌ها به گونه‌ای دوگانه برخورد شد و بسیاری از مطالبی که درباره او نوشته شده اصلا موضوع ادعای تجاوز جنسی بایدن علیه او را مورد بررسی قرار نداده و به جای آن به سرزنش کردن قربانی و حمله به اعتبار او در موارد بی‌ارتباط و متفرق دیگر پرداخته‌اند.»

آقای ویدگور به وکالت خود از خانم رید در روز چهارشنبه پایان داد، درست یک روز بعد از آنکه سی‌ان‌ان با انتشار مطلبی سابقه تحصیلی خانم رید را مورد بررسی قرار داد. این گزارش اظهار داشت خانم رید از دانشگاه آنتیوک در سیاتل فارغ‌التحصیل نشده است. خانم رید ادعا می‌کند مدرک کارشناسی هنر از این دانشگاه دریافت کرده است.

پیش از پذیرش وکالت خانم رید، آقای ویدگور نمایندگی افرادی را بر عهده داشت که اتهام‌های تجاوز جنسی علیه بیل اورایلی، مجری شبکه خبری فاکس، و همچنین هاروی واینستین ایراد کرده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سوابق تحصیلی خانم رید وقتی زیر سوال رفت که دانشگاه آنتیوک توضیح او مبنی بر آنکه چگونه مدرک کارشناسی هنر خود را گرفته، زیر سوال برد. او ادعا می‌کند این مدرک را طی «برنامه‌ای محافظت شده» دریافت کرده که در آن می‌توانسته واحدهای درسی‌اش را بگذراند بدون آنکه هویت او مشخص شود. او گفته است نام خود را تغییر داده تا از شریک عاطفی سابق خود که شخصی خشن بود دور بماند. او همچنین ادعا کرده است به عنوان استاد مهمان به مدت ۵ سال در این دانشگاه مشغول بوده است.

سخنگوی این دانشگاه گفت خانم رید هرگز در این دانشگاه تحصیل نکرده و هیچ وقت عضو هیات علمی آن نبوده است، اما در کارهای اداری برای مدتی مشغول بوده است. یکی از مقامات دانشگاه نیز گفت برنامه‌ای محافظت شده هیچ وقت در این دانشگاه وجود نداشته و در حال حاضر نیز چنین چیزی وجود ندارد.

خانم رید در سال ۲۰۰۴ از دانشکده حقوق دانشگاه سیاتل فارغ‌التحصیل و در برنامه پذیرش جایگزین ثبت‌نام شد.

زیر سوال رفتن سابقه تحصیلات خانم رید ممکن است باعث بررسی مجدد پرونده‌های حقوقی شود که در آنها او به عنوان کارشناس شاهد در دادگاه حاضر شده است.

بر اساس تحقیقات نیویورک تایمز، خانم رید به عنوان شاهد دولت در پرونده‌های خشونت خانگی در شهرستان مانتری برای حدود یک دهه فعالیت داشته است. در نتیجه تعدادی از وکلای مدافع ایالت کالیفرنیا تصمیم گرفته‌اند محکومیت آن دسته از موکلان خود که شاهد شهادت خانم رید بوده‌اند را به چالش بکشند.

خانم رید به شدت تحت موشکافی و بررسی رسانه‌ها قرار گرفت، بعد از آنکه علنا ادعا کرد آقای بایدن در سال ۱۹۹۳ او را مورد تجاوز جنسی قرار داده است.

او ادعا کرد آقای بایدن او را به سمت دیواری هل داده و از زیر لباس‌هایش اندام‌های جنسی او را گرفته و با انگشتش به او دخول کرده است.

خانم رید در ۹ آوریل ۲۰۲۰ درباره آن حادثه شکایتی کیفری در اداره پلیس تنظیم کرد.

آقای بایدن تاکنون موضوع چندین ادعای زنان مختلف بوده که او را متهم به لمس نامناسب آنها کرده است. ادعای خانم رید اما تنها موردی است که آقای بایدن را به اتهام تجاوز جنسی متهم کرده است.

آقای بایدن همواره تاکید داشته ادعاهای علیه او ادعاهایی نادرست و کذب هستند.

آقای بایدن گفت: «حقیقت اهمیت دارد ... این ادعا هیچ وقت اتفاق نیفتاده است.»

© The Independent