نمایش مد با استفاده از فناوری سه‌ بعدی

نمایش مجازی لباس‌های «حنیفا»، در اینستاگرام به طور زنده پخش شد

عکس از صفحه رسمی حنیفا در اینستاگرام

هم‌زمان با قرنطینه ویروس کرونا، نشان تجاری لباس حنیفا در اقدامی «پیشگامانه» با استفاده از فناوری طراحی سه بعدی، موفق به برگزاری نمایش مجموعه جدید لباس‌های خود شد. 

در سایه اپیدمی عالم‌گیر ویروس کرونا، چند نمایش لباس از جمله هفته مد مردان لندن، که قرار بود ماه ژوئن برگزار شود، در بیانیه‌هایی مختلف از تغییر در برنامه‌ها خبر داده و گفته‌اند که نمایش‌های خود را به طور اینترنتی برگزار خواهند کرد. 

گرچه حنیفا اموومبا، طراح مد لباس اهل کنگو، پیش از شیوع فراگیر کووید-۱۹، به فکر چنین ابتکار عملی افتاده بود تا مجموعه لباس‌های جدیدش را با استفاده از فناوری‌های پیش‌رفته و مدل‌های سه بعدی به شکل مجازی در معرض دید عموم قرار دهد. 

نمایش مجازی لباس‌های نشان تجاری حنیفا، در اینستاگرام به طور زنده پخش شد تا کاربران بتوانند نمونه‌های مختلف لباس این طراح را تحت عنوان مجموعه «پینک لیبل کنگو» تماشا کنند که مربوط به این نشان تجاری شناخته شده است. 

استفاده این طراح مد از گرافیک کامپیوتری سه بعدی (3D) در ویدیوی (‌IGTV)، شگفت‌آور بود. به شکلی که گویی مانکن‌هایی نامرئی، لباس‌های خلق شده در این مجموعه را بر تن کرده و به نمایش گذاشته بودند. 

خانم اموومبا در گفت‌وگو با مجله «تین ووگ» می‌گوید: «طراحی محتوا با بهره‌گیری از الگوهای سه بعدی برای طرح‌های لباس این مجموعه، برای او یک نقطه عطف در نمایش لباس‌هایش بوده.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او هم‌چنین افزود: «برای آن که لباس‌ها درست بر تن بنشینند و خوب به نظر آیند، در واقع باید به میزان بسیار زیادی به جزئیات توجه کرد.» 

او با اشاره به این که بعضی از علاقه‌مندان هرگز قادر به بازدید حضوری از یک هفته مد لباس و یا نمایش نشان تجاری حنیفا نیستند، گفت: «ما می‌خواستیم طرح‌هایمان را جایی نمایش دهیم که مخاطبان ما هر روز بتوانند آن‌ جا و با حضور خود ما را حمایت کنند.»‌

این هنرمند طراح تاکید کرد که: «بزرگ‌ترین چالش این کار این بود که مطمئن شویم زیبایی‌هایی که در زندگی واقعی به نمایش گذاشته می‌شوند، بر روی صفحه نمایش نیز دیده می‌شوند.»‌

پس از پخش نمایش مجازی حنیفا، ویدیوهای زیادی از این نمایش مد لباس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. 

بعضی از این نمایش خلاقانه، به عنوان اقدامی «پیشگامانه» و موثر در ارائه بینشی برای «آینده صنعت مد» تمجید کردند. 

یکی از کاربران می‌نویسد:‌ «حنیفا یکی از خلاقانه‌ترین نمایش‌های مد لباس را در تمام دوران به نمایش گذاشت.»‌

کاربر دیگری می‌گوید: «نمایش مجازی حنیفا باور نکردنی بود...مسلما پیشگامانه بود...» 

خانم اموومبا در ویدیو این نمایش مجازی شرح می‌دهد که چگونه جمهوری دموکراتیک کنگو الهام‌بخش مجموعه طرح‌های او بوده است. 

این طراح مد با اشاره به این که امیدوار است از این طریق در زمینه چند موضوع آگاهی بخشی کند، گفت که یکی از این مسائل، مشکلات استخراج معادن در کنگو و نیز خانواده‌هایی است که در این کشور تحت تاثیر این امر قرار گرفته‌اند. 

او گفت: «اکنون بهترین موقع برای تهیه مجموعه‌ای است که از کنگو الهام گرفته باشد. من داستان‌های زیادی درباره مشکلات استخراج معادن و سنگ معدنی کولتان (coltan) شنیده‌ام. من می‌خواهم این مجموعه بتواند از خانواده‌هایی که تحت تاثیر این مشکلات قرار گرفته‌اند و نیز سازمان‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند، حمایت کند.»‌

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی