درهای یونان به روی گردشگران خارجی از ماه جولای باز می‌شود

همزمان قرنطینه اجباری مسافران، با از سرگیری پروازهای خارجی به یونان لغو می‌شود

سالیانه به طور معمول، حدود سه میلیون بریتانیایی از یونان بازدید می‌کنند- REUTERS/Alkis Konstantinidis

در حالی که رقابت بین کشورهای جنوب اروپا برای جذب گردشگران شتاب می‌گیرد، نخست وزیر یونان از ورود گردشگران خارجی از تاریخ اول ماه جولای خبر داده و گفته کشورش با کاهش هزینه حمل و نقل عمومی و نیز قهوه ارزان‌تر از گردشگران استقبال می‌کند. 

 کریاکوس میتسوتاکیس، گفته گردشگری داخلی از اواسط ماه آینده از سر گرفته می‌شود و اولین پروازهای گردشگران خارجی ۱۶ روز پس از آن بر زمین خواهند نشست. 

به گزارش سرویس خبر اینترنتی « اکاتیمرینی»، مسافران ورودی در فرودگاه‌ها به طور تصادفی انتخاب می‌شوند و از آنها آزمایش ویروس کرونا گرفته خواهد شد. 

وزارت خارجه یونان هشدار داده که تمامی افرادی که از خارج وارد کشورمی‌شوند می‌بایست خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند؛ «این امریست اجباری و مقام‌های کشور آن را با جریمه و پیگرد قانونی اعمال خواهند کرد.»‌

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان قرنطینه اجباری مسافران، با از سرگیری پروازهای خارجی به یونان لغو می‌شود. 

به گفته آقای میتسوتاکیس، مالیات وسایل نقلیه عمومی و نیز نوشیدنی‌های غیرالکلی از ۲۴ درصد به ۱۳ درصد کاهش خواهد یافت. 

سالیانه به طور معمول، حدود سه میلیون بریتانیایی از یونان بازدید می‌کنند که اکثریت قریب به اتفاق آنها گردشگر هستند. 

اگرچه مسافران بریتانیایی احتمالا از مزایای اولیه پس از بازگشایی پروازها محروم خواهند بود، چراکه با وجود مقررات خود قرنطینه کردن مسافران که به زودی در بریتانیا اعمال خواهد شد، بسیاری از سفرهای تفریحی در ماه‌های آینده احتمالا متوقف شود. 

 اوایل هفته جاری وزیر گردشگری یونان از بریتانیا خواست تا با سیاست متقابل «مصونیت از قرنطینه» موافقت کند. 

هری تئوچاریس در برنامه خبری ویروس کرونا، در شبکه بی بی سی گفت: «اگر ما مقررات قرنطینه را در چند روز آینده برای کسانی که از بریتانیا به یونان می‌آیند لغو کنیم، مایلیم مقام‌های بریتانیا نیز متقابلا همین سیاست را در مورد ما اتخاذ کنند.»‌

برنامه قرنطینه بریتانیا روز ۱۰ می، توسط نخست وزیر این کشور اعلام شد. وزارت کشور بریتانیا وعده داده جزئیات این سیاست به زودی اعلام می‌شود، در حالی که مقررات خود قرنطینه کردن اجباری اوایل ماه ژوئن اعمال خواهد شد. 

© The Independent

بیشتر از جهان