فرانسه: مسافران اروپایی را قرنطینه نخواهیم کرد

پیشتر گفته شده بود که مسافران تابستانی فرانسه ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد

پس از آن که آخرهفته، امید بریتانیایی‌ها برای تعطیلات ژوئیه در فرانسه نقش بر آب شد، حالا به شهروندان بریتانیا گفته شده است که می‌توانند از قرنطینه ۱۴ روزه بگریزند.

روز شنبه دولت پاریس بیانیه‌ای منتشر کرد که بر اساس آن، به‌نظر می‌رسید تمام کسانی که تا ۲۴ ژوئیه وارد خاک فرانسه شوند، دو هفته در قرنطینه نگهداری خواهند شد. کلیه مسافران از راه رسیده با پیش فرض کرونای مثبت در نظر گرفته می‌شوند. قرار بود مجلس بلافاصله در مورد (تصویب و اجرای) آن نظر بدهد. فرانسه بیش از هر کشور دیگری در دنیا گردشگران را به خود جلب می‌کند، اما مقررات قرنطینه سراسری عملا تمام سفرها را تا پایان ژوئیه ملغی می‌کند. 

عصر روز یکشنبه، کنسولگری فرانسه در توییتی نوشت: «مردمی که ازکشورهای اروپایی وارد خاک فرانسه می شوند (اتحادیه اروپا، شنگن و بریتانیا) متاثر ازاین مقررات قرنطینه  که در فرانسه وضع شده است، نخواهند بود. جزئیات در این زمینه به‌زودی اعلام خواهد شد. 

این خبر با ترکیبی از احساس خطر، آرامش و اهانت همراه بود.

در یکی از توییت‌ها آمده است: «عجب مسخره‌بازی‌ای! ۲۴ ساعت استرس بیخودی! آن بیانیه را ترامپ صادر کرده؟»

برخی از واکنش‌ها نیز حاکی ازآن است که این مقررات قرنطینه غیرمنطقی است، چراکه بیشترین تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ از شهروندان منطقه شنگن و بریتانیا هستند. ویلفرید لوکاتلی نوشت: «یک مهمل دیگر از طرف دولتمان؛ چطور می‌توانیم به خاطر تعصب اروپایی کشور خود را در معرض خطر بگذاریم.؟ ما باید کشور خود را در اولویت قرار دهیم و روابط بین‌اللملی را کنار بگذاریم.»

مت۶۹، تخمین زد که «مسافرانی خارج از اتحادیه اروپا/ شینگن/ ومنطقه بریتانیا از این سهل‌گیری برای دور زدن قرنطینه استفاده می‌کنند، بنابراین اگر بخواهیم از این محدودیت اجتناب کنیم، آیا می‌توانیم به لندن پرواز کنیم و یا با گرفتن (خط ترن) یورواستار، بسیاری از افراد دیگر را مبتلا کنیم؟» 

بسیاری از این که می‌توانند با خیال راحت بدون قوانین اجباری قرنطینه به دیدن نزدیکان خود بروند، ابراز خوشحالی کرده‌اند. برخی دیگر هم از احتمال تجربه تابستان در فرانسه هیجان زده‌اند.

در بخش اعظم این آخر هفته، به نظر می‌رسید که اغلب سفرهای رزرو شده به فرانسه تا ۲۴  ژوئیه، می‌بایست کنسل شود.

ساندرین لومباردو پرسید: «خبر عالی! یعنی حالا می‌توانیم تعطیلات خود را برای ٓژوئیه یا اوت در فرانسه رزرو کنیم؟» 

اما قبل ازسفر هر توریستی به فرانسه، باید قوانین سخت قرنطینه در کشورتا حد زیادی تسهیل شود. در حال حاضر تنها سفرهای ضروری مجاز است.

سایر بخش‌های اتحادیه اروپا نیز قرنطینه یا خودقرنطینگی اجباری ۱۴ روزه برای تمامی ازراه‌رسیدگان (از خارج به داخل کشور) تعیین کرده‌اند. 

© The Independent

بیشتر از جهان