ثبت بیشترین تعداد ابتلا به کرونا در جهان در یک روز

در ۲۴ ساعات بیش از ۱۰۰هزار مورد جدید شناسایی شد

به گفته تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی «هنوز راه درازی برای عبور از این همه‌گیری در پیش داریم.»-Tatiana de Nevó / AFP

در حالی که لندن طی ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را صفر اعلام کرده، سازمان بهداشت جهانی تعداد جدید مبتلایان در همین زمان در سطح جهان را ۱۰۰ هزار نفر گزارش کرد که یک رکورد محسوب می‌شود.

در مناطقی چون کره جنوبی و ایتالیا، که سابقا کانون ویروس بودند، نرخ ابتلا همچنان رو به کاهش است و لندن به عنوان ویروسی‌ترین منطقه انگلستان حالا هیچ مورد جدیدی را گزارش نکرده است.

این در حالی است که شیوع بیماری در سطح جهان همچنان رو به افزایش شد، به طوری که مطابق گزارش سازمان بهداشت جهانی دو سوم موارد جدید ابتلا فقط از چهار کشور ثبت شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تعداد فزاینده همچنان از کشورهایی گزارش می‌شود که ساز و کار پزشکی و بهداشتی پیشرفته‌ای ندارند.

به گفته تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی «هنوز راه درازی برای عبور از این همه‌گیری در پیش داریم.»

وی افرود «طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ هزار مورد جدید به سازمان گزارش شده که از زمان شروع بحران بالاترین تعداد در عرض یک روز بوده است.»

وی ادامه داد «و دو سوم این موارد فقط از چهار کشور به دست آمده است.»

او افزود که سازمان بهداشت جهانی «خیلی نگران افزایش مبتلایان در کشورهای با درآمد پایین یا متوسط است.»

بریتانیا با وجود کاهش تعداد مبتلایان در پایتخت هنوز هم چهارمین کشور آلوده به لحاظ تعداد ابتلا در جهان است. این تعداد تا ۱۹ می به ۲۷۱۱ نفر رسیده است.

برزیل و روسیه به ترتیب رتبه دوم و سوم را در تعداد ابتلا به خود اختصاص داده‌اند که برای مسکو ۷۹۳۸ و برزیلیا ۹۲۶۳ مورد جدید بوده است.

آمریکا که بیشترین تعداد مرگ و میر و ابتلا را در جهان دارد ۴۵۲۵۱ مورد جدید را به ثبت رساند.

© The Independent

بیشتر از جهان