شمار ابتلا به کرونا در جهان از پنج میلیون نفر گذشت

سازمان بهداشت جهانی با انجام تحقیقات مستقل در مورد عملکردش موافقت کرد

 پس از آمریکا، کشورهای روسیه، اسپانیا، برزیل، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان بالاترین آمار ابتلا به کووید۱۹ را اعلام کرده‌اند-REUTERS/Mohammad Ponir Hossain

ویروس عالم‌گیر کرونا که به‌صورت رسمی از آخرین روزهای ماه مارس گذشته به انسان‌ها سرایت کرد در ماه‌های گذشته پنج میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است.

از این میان حدود دو میلیون نفر کارشان با این ویروس فعلاً به پایان رسیده و دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز هم‌اکنون در حال مبارزه با این ویروس هستند.

بیش از ۳۲۵ هزار نفر نیز در اثر آلودگی به این ویروس و عوارض آن جانشان را از دست داده‌اند.

آمریکا با ابتلای حدود یک‌میلیون و پانصد هزار نفر، بیشترین شمار آلودگی را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است.

حدود ۹۳ هزار آمریکایی نیز در ماه‌های گذشته قربانی این ویروس شده‌اند.

پس از آمریکا، کشورهای روسیه، اسپانیا، برزیل، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان بالاترین آمار ابتلا به کووید۱۹ را اعلام کرده‌اند.

بیماری کووید۱۹ به دلیل اثرات عظیمی که بر شیوه زندگی و همچنین اقتصاد کشورها گذاشته است منشأ اختلافات سیاسی داخلی و بین‌المللی هم شده است.

در آمریکا، دونالد ترامپ، چین را در بروز این بلای جهانی مقصر اعلام کرده است. او همچنین بودجه سازمان بهداشت جهانی را به اتهام همدستی با چین در پنهان‌کردن تبعات این ویروس برای جهان به حالت تعلیق درآورده و به این سازمان یک‌ماه فرصت داده تا رویه خود را اصلاح کند وگرنه آمریکا خروج دائم از این سازمان را بررسی خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مقابل سازمان بهداشت جهانی نیز در پایان نشست دوروزه‌اش، انجام تحقیقات مستقل درباره عملکردش در دوره همه‌گیری کرونا را به تصویب رسانده است.

۱۹۰ کشور عضو این سازمان، این تصمیم را پس از جنجال‌های اخیر و تهدید رئیس‌جمهور آمریکا اتخاذ کردند.

تدروس آدهانوم، رئیس اتیوپیایی سازمان بهداشت جهانی نیز در این نشست دوروزه بدون اشاره به تهدیدهای ترامپ گفت که این سازمان به مسئولیت‌پذیری، شفافیت و بهبود مداوم عملکردش متعهد است.

بیشتر از جهان