سایه مرگ فوتبالیست کرجی به دلیل کرونا بر سر برگزاری لیگ برتر

پدر متین قوسی : از مرگ پسرم استفاده ابزاری شده است

پس از تصمیم به بازگشایی تدریجی کشور و ازسرگیری روند سابق زندگی در شهرهای ایران، تکلیف برگزاری و یا ازسرگیری رقابت‌های ورزشی در کشور هنوز هم با اما و اگرهایی روبه‌روست. امروز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با بیان این که بر اساس پیش‌بینی‌ سازمان بهداشت جهانی احتمالا اوضاع کرونا در «پاییز و زمستان» بدتر خواهد بود، گفت: «اگر با معیارهای علمی، امروز لیگ‌ فوتبال برگزار نمی‌شود، با این پیش بینی باید بگوییم که پاییز و زمستان هم برگزار نمی‌شود و در این صورت، لیگ‌های بعدی نیز در موعد مقرر خود برگزار نمی‌شوند.»

موضوع برگزاری لیگ برتر فوتبال در ایران چند روزی‌ست که داغ شده است. از یک‌سو برخی از باشگاه‌های فوتبال کشور در بیانیه‌ای مشترک خواستار توجه بیشتر به سلامت بازیکنان و اعضای تیم‌هاشان شدند. در بیانیه مشترک این تیم‌های لیگ برتری به مسئولان هشدار داده بودند که در صورت برگزاری مسابقات، بی‌هیچ تمهید ویژه‌ای با شرایطی مواجه خواهیم شد که «کوهی از مشکلات در این فوتبال مشکل‌دار» به وجود خواهد آمد.

در روزهای گذشته خبرهایی که از فدراسیون فوتبال می‌رسید، همه حکایت از تلاش مسئولان فوتبال کشور برای فراهم آوردن شرایط برگزاری ادامه رقابت‌ها داشت. پورسعید عضو ستاد مبارزه با کرونا گفته بود اگر سازمان لیگ بخواهد، می‌تواند مسابقات را به صورت متمرکز در «مناطق سفید» برگزار کند. جزیره کیش هم به عنوان میزبان بازی‌ها مطرح شد. حتی اعلام شد که مسابقات با میزبانی چند شهر با وضعیت سفید مثل بندرعباس، بوشهر در کنار جزیره کیش هم مطرح شد.

اما دو روز پیش، ماجرای فوت یک فوتبالیست نوجوان اهل شهر کرج باعث شد تا بحث برگزاری و یا اعلام پایان مسابقات لیگ فوتبال ایران، از زاویه‌ای دیگر مورد توجه قرار گیرد. 

خبر فوت متین قوسی فوتبالیست ۱۶ ساله اهل کرج که نامش در مسابقه  تلویزیونی کشف استعدادهای فوتبالی ایران (ستاره ساز) مطرح شده بود، بهانه‌ای شد تا کمپینی در فضای مجازی توسط اهالی فوتبال و برخی چهره‌های سرشناس به راه افتاد که خطاب به ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت، و مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان ،هشدار می‌داد تا برای ادامه لیگ برتر فوتبال تلاش نکنند.

این کمپین با انتشار تصویر بنری که عکس متین قوسی هم در آن دیده می‌شود، با قراردادن عبارت «کرونا ۱- فوتبال صفر» نسبت به اتخاذ تصمیم برگزاری ادامه رقابت‌های فوتبال هشدار دادند. ماجرای فوت متین قوسی بهانه بود تا برخی فوتبالی‌ها در فضای مجازی علیه یکدیگر موضع‌گیری کنند و در واقع، ماجرای تلخ مرگ فوتبالیست خوش‌آتیه را با پررنگ کردن دعواهای گاه قدیمی و یا متعصبانه به حاشیه بردند. 

بالا گرفتن حواشی این موضوع، دلخوری پدر متین قوسی را هم در پی‌داشت. او به تارنمای ورزش۳ گفته است که «از مرگ پسرش استفاده ابزاری شده و از اهالی فوتبال خواست به این حواشی پایان بدهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خداداد عزیزی، بازیکن سابق تیم ملی که از مربیان برنامه تلویزیونی ستاره‌ساز هم بود، پس از بالاگرفتن حواشی مربوط به این کمپین در فضای مجازی با انتقاد از سوء‌استفاده برخی از موضوع تلخ مرگ متین قوسی، به روزنامه شهروند گفت:«ما نباید مرگ متین قوسی را به تعطیلی لیگ‌برتر وصل کنیم. متین که در فوتبال کرونا نگرفته، شاید در جمع دوستانش یا جای دیگر مبتلا شده، پس نباید به این موضوع دامن بزنیم. متأسفانه عده‌ای در فوتبال سوار قایقی می‌شوند که فقط منافع خودشان را دنبال کنند. آنهایی که فوتبال را می‌چرخانند ،هم دنبال سود خودشان هستند. اگر فوتبال برگزار شود هم، به نفع عده‌ای می‌شود.»

متین قوسی که در بین ۱۰ نفر برتر مسابقه ستاره ساز نیز قرار گرفته بود، دیروز بر اثر کرونا درگذشت.

بیشتر از ورزش