فیس‌بوک به ویراستارانش غرامت هزار دلاری پرداخت می‌کند

این غرامت شامل ویراستارانی‌ می‌شود که دچار اختلال پی‌تی‌اس شده‌اند

طبق اخبار منتشر شده ۱۱۲۵۰ نفر از ویراستاران محتوای فیس‌بوک، مشمول دریافت این مبلغ مصالحه‌ای می‌شوند - PIXABAY

طبق گزارشی، فیسبوک اعلام کرد در چارچوب مصالحه‌ای مقدماتی که در دادگاه انجام گرفته به آن دسته از ویراستاران محتوای خود که دچار اختلال تنشی پس از آسیب روانی (پی‌تی‌اس‌دی) شده‌اند در مجموع ۵۲ میلیون دلار غرامت می‌دهد.

پس از آن که پارسال نشریه ورگ گزارشی مفصل منتشر کرد و در آن به آسیب‌دیدن روانی ویراستاران محتوا در فیسبوک، ابتلای آن‌ها به اختلال تنشی پس از آسیب روانی (پی‌تی‌اس‌دی) و کمبود شدید ارایه خدمات روان‌درمانی به آن‌ها پرداخت، فیسبوک دچار دردسر بزرگی شد.

طبق گزارشی که روز سه‌شنبه در رسانه خبری ورگ منتشر شد در چارچوب این مصالحه قرار است فیسبوک خدمات مشاوره‌ای بیشتری به این ویراستاران ارایه دهد و همچنین به هر ویراستار کنونی و سابق حائز شرایط که دچار اختلال تنشی پس از آسیب روانی (پی‌تی‌اس‌دی) یا دیگر اختلالات شده باشد دست‌کم هزار دلار غرامت بدهد.

طبق اخبار منتشر شده ۱۱۲۵۰ نفر از ویراستاران محتوا، مشمول دریافت این مبلغ مصالحه‌ای می‌شوند و برخی از آن‌ها هم که بر اثر کار برای فیسبوک دچار بیماری‌های روانی دیگری هم شده باشند غرامت بیش‌تری دریافت می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استیو ویلیامز، وکیل گروهی از ویراستاران محتوا که از فیسبوک شکایت کرده بودند با صدور بیانیه‌ای از این مصالحه مقدماتی استقبال کرده است.

او به نشریه ورگ گفت: خیلی خوشحالیم توانستیم با همکاری فیسبوک برنامه‌ای بی‌سابقه برای کمک به چنین کارمندانی ترتیب بدهیم که چند سال قبل اصلاً قابل تصور هم نبود.

او افزود: آسیب حاصل از چنین شغلی شدید و ملموس است.

کار ویراستاران محتوا در فیسبوک نظارت بر رعایت خط‌مشی‌های محتوایی در تمامی مطالب منتشره در این رسانه اجتماعی است و اغلب  طرح‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های ناراحت‌کننده‌ و بی‌پرده‌ای را می‌بینند و حذف می‌کنند.

در مواردی حقوق سالانه این ویراستاران مبلغ ناچیز ۲۸۸۰۰ دلار است و طبق گزارشی که ورگ پارسال منتشر کرد شرایط کاری دشواری دارند.

طبق این مصالحه قرار است فیسبوک در مورد ویرایش محتوا نیز تدابیر جدیدی در پیش گیرد که سپردن این کار به کارمندان دارای تاب‌آوری عاطفی بالا و کاهش دادن اثر تماشای برخی مطالب از طریق کارهایی مثل قطع کردن صدا و سیاه ‌و سفیدسازی فیلم،‌ از جمله آن‌ها است.

فیسبوک بعد از برقراری این مصالحه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در قبال ویراستاران خود متعهد است.

فیسبوک اعلام کرد: «قدردان این افراد هستیم چون با کار مهمی که انجام می‌دهند فیسبوک به محیط امنی برای همگان تبدیل می‌شود. متعهد هستیم که هم در چارچوب این مصالحه هم در آینده بیش‌تر از آن‌ها حمایت کنیم».

© The Independent

بیشتر از جهان