حمایت بی‌چون و چرای ترامپ از بازگشایی کارخانه «تسلا» در کالیفرنیا

«کالیفرنیا باید همین حالا به شرکت تسلا و ایلان ماسک اجازه بازگشایی دهد»

رئیس جمهور آمریکا در کنار ایلان ماسک مدیرعامل «تسلا» فوریه ۲۰۱۷ واشنگتن دی‌سی - Brendan Smialowski / AFP

به رغم فرمان "در خانه بمانید" ایالت کالیفرنیا به علت اپیدمی ویروس کرونا، دونالد ترامپ از تلاش ایلان ماسک برای بازگشایی کارخانه خودروسازی تسلا در این ایالت حمایت کرده است. 

رئیس جمهوری آمریکا، صبح سه شنبه در یک بیانیه آتشین توییتری از آقای ماسک، مدیر عامل شرکت های تسلا و اسپیس ایکس حمایت کرد. 

آقای ترامپ نوشت: «کالیفرنیا باید همین حالا به شرکت تسلا و ایلان ماسک اجازه بازگشایی دهد. این کار می تواند سریع و امن انجام شود!» 

آقای ماسک روز دوشنبه اعلام کرد که شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا تولید را از سر خواهد گرفت. او همچنین گفته حاضر است به خاطر سرپیچی کارکنانش از فرمان "در خانه بمانید" شهر آلامدا، دستگیر شود. 

او در توییتی گفت: «من هم مثل دیگران آماده خواهم بود. اگر کسی را دستگیر کنند، می گویم تنها مرا دستگیر کنید.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت تسلا اعلام کرده بود که قصد دارد «فعالیت های محدود» را از سر بگیرد و حدود ۳۰ درصد از نیروی کار ۱۰ هزار نفری این شرکت را به کارخانه فرمونت باز گرداند. این تصمیم بر خلاف دستورالعمل مقام های محلی است که گفته بودند شرکت تسلا هنوز معیارهای لازم برای بازگشایی را ندارد. 

گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا که روز دوشنبه در یک نشست خبری سخن می گفت، از بازگشایی این کارخانه ابراز بی اطلاعی کرد. 

اقای ماسک روز شنبه ضمن اعلام این خبر که او قصد شکایت از مقام های شهر آلامدا را دارد گفت: «مدیر موقت انتخاب نشده و نادان بهداشت آلامدا، در تضاد با فرماندار، رئیس جمهور، آزادی های قانون اساسی و در یک کلام عقل سلیم عمل کرده است!‌» 

بیشتر از جهان