تهدید مدیر شرکت تسلا به نقل مکان از کالیفرنیا به تگزاس یا نوادا

اکنون کارخانه اصلی تسلا در آمریکا مجاز به بازگشایی نیست

ایلام ماسک مدیرعامل شرکت تسلا - REUTERS/Aly Song

با توجه به زمان ازسرگیری فعالیت شرکت تسلا، ایلان ماسک درمشاجره با مقامات محلی آنها را تهدید کرده است که کارخانه ودفتر مرکزی تسلا را در کالیفرنیا می‌بندد و به نوادا یا تگزاس منتقل می‌کند.

آقای ماسک مخالف سرسخت مقررات مربوط به در خانه ماندن است که برای جلوگیری از شیوع کوید۱۹ در سراسر کشور اعمال می‌شود؛ ویروس کشنده‌ای که موجب جان باختن بیش از ۷۸ هزار آمریکایی شده است.

مدیرعامل این شرکت در توییتر نوشت: «رک و راست بگویم، این آخرین بار است.» ظاهرا این توییت در پاسخ به این خبربود که کارخانه تسلا در شهرستان آلامدا، هنوز مجاز به بازگشایی مجدد نیست: «تسلا به سرعت دفتر مرکزی‌اش را به نوادا و تگزاس منتقل خواهد کرد و برنامه‌های آینده خود را از سرخواهد گرفت.»

مقامات کالیفرنیا روز جمعه گفتند که کارخانه اصلی تسلا در ایالات متحده که حدود ده هزار نفر در آن کار می‌کنند، اکنون مجاز به بازگشایی نیست. شهرستان آلامدا، جایی که کارخانه در آن مستقر است، قوانین خاص خود را برای زمان بازگشایی کسب‌و‌کارها صادر کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات آلامدا دربیانیه‌ای اعلام کردند: «به تسلا اطلاع داده شده است که مقررات را رعایت نمی‌كنند و نباید فعالیت خود را از سر بگیرند. ما از فعالیت تسلا برای بازگشایی استقبال می‌کنیم، اما در صورتی که آنها طبق قوانین بازگشایی عمل کنند و به گونه‌ای انجامش دهند که امنیت کارمندان و به طور کلی جامعه حفظ شود.»

آقای ماسک گفت که تسلا از آلامدا، محلی که کارخانه در آن مستقر است، شکایت خواهد کرد وافزود، این که آیا این شرکت هرگونه تولیدی را در آنجا نگه می‌دارد یا خیر، به این بستگی دارد که در آینده با شرکت تسلا چگونه رفتارمی‌شود.

او اضافه کرد: «تسلا به سرعت درحال طرح دعوی علیه شهرستان آلامدا است؛ افسر موقت بهداشت نامنتخب و جاهل آلامدا، برخلاف فرماندار، رئیس جمهوری، آزادی‌های مندرج در قانون اساسی ما وعقل سلیم ساده، عمل می‌کند!»

کارشناسان بهداشت عمومی معتقدند که اقدامات در خانه ماندن، باعث کند شدن گسترش ویروس کرونا می‌شود واز تحت فشار قرار گرفتن شدید امکانات پزشکی در اثر افزایش بیماران، جلوگیری می‌کند. اما آقای ماسک این قوانین را «فاشیستی» توصیف کرده است.

ماه گذشته، این میلیاردر با ارجاع آشکار دیگری به قرنطینه درتوییتی نوشت «حالا آمریکا را آزاد کنید!» 

مقامات بهداشتی و درمانی در شهرستان آلامدا گفتند که این هفته تعداد کل بیماران کوید۱۹ به یک هزار و ۸۶۳ نفر رسیده است و حداقل ۶۶ نفر بر اثر این ویروس جان باخته‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان