کارمندان توییتر می‌توانند برای همیشه از خانه کار کنند

مدیرعامل توییتر برای تامین تجهیزات دورکاری به کارمندان خود هزار دلار کمک هزینه پرداخت می‌کند

دفتر توییتر در سنتامونیکا، کالیفرنیا-JONATHAN ALCORN / AFP

جک دورسی مدیر عامل توییتر به کارکنان این شرکت خبر داد، دیگر لازم نیست برای کار در شرکت حضور یابند، زیرا در دوران همه‌گیری کرونا ساختار دورکاری دائمی را در این شرکت برقرار کرده‌اند.

مدیرعامل ۴۳ ساله توییتر با ارسال نامه برای کارکنان این شرکت اعلام کرد، تمام کارهای حضوری و تقریباً تمام سفرهای کاری برنامه ریزی شده برای بقیه سال لغو شده است.

آقای دورسی گفت به کارمندان هزار دلار هم کمک‌هزینه می‌دهند تا ابزارهای لازم برای دورکاری را تهیه کنند و افزود بعید است که تا ماه سپتامبر دفاتر این شرکت باز شوند.

به گزارش نشریه خبری بازفید، خط‌مشی جدید دورکاری در طرح‌های این شرکت برای انجام کارها به روش "گسترده" ریشه دارد و قبل از آن که  در نیمه ماه مارس برای مقابله با شیوع کرونا وضعیت اضطراری ملی کنند از آن خبر داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در واقع همه‌گیری کرونا به اجرای این طرح‌ها شتاب داد و توییتر ناچار شد مانند بی‌شماری از شرکت‌های دیگر طرح تجاری کسب‌وکار خود را تغییر دهد و برای آن که در کار وقفه ایجاد نشود کارکنان را به دورکاری بفرستد.

توییتر در بیانیه‌ای که برای پایگاه خبری بازفید نیوز فرستاد در توضیح این اقدام گفت "یکی از نخستین" شرکت‌هایی بود که قبل از همه‌گیری کرونا اجازه داد کارمندانش دورکاری کنند.

یکی از سخنگوهای توییتر هم گفت: "جزو یکی از نخستین شرکت‌هایی بودیم که به سراغ دورکاری رفتیم و از همان موقع خیلی سنجیده عمل کردیم."

در ادامه بیانیه توییتر آمده است: به این روش ادامه خواهیم داد و همچنان به ایمنی کارکنان و جامعه اولویت خواهیم داد.

جنیفر کریستی رییس منابع انسانی توییتر هم به بازفید نیوز گفت با توجه به آن که این شرکت در ماه‌های آغازین شیوع کرونا کارکنان را به دورکاری فرستاد "بعید است به وضعیت سابق برگردد".

او در همان موقع گفت: "آن‌هایی که در مورد دورکاری تردید داشتند متوجه می‌شوند که این روش واقعاً برای‌شان بهتر است و مدیرانی هم که فکر می‌کردند نمی‌توان دورکاران را مدیریت کرد دیدگاه‌شان عوض می‌شود."

او افزود: به نظر من دیگر به وضعیت گذشته بازنخواهیم گشت.

© The Independent

بیشتر از زندگی