قبل از باز کردن بسته‌های پستی ۷۲ ساعت صبر کنید

تاخیر سه روزه احتمال شیوع ویروس کرونا از بسته‌های پستی را کاهش می‌دهد

حجم ویروس روی سطح آلوده ظرف ۲۴ ساعت و پس از آن، ظرف ۴۸ ساعت به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند- REUTERS/Kevin Mohatt

پژوهشگران می‌گویند یک تاخیر ۷۲ ساعته در بازکردن بسته‌ها وجعبه‌هایی که تحویل خانه‌تان می‌شود، می‌تواند از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کند.

این نظریه در تارنمای «جِرم دیفنس» آمده که به مردم در مورد کاهش روند ویروس کرونا توصیه می‌کند.

توصیه‌های این تارنما در گذشته در مورد محدود کردن شیوع آنفلوآنزای فصلی و آنفلوآنزای خوکی موثر بوده و اکنون پژوهشگران وابسته به این تارنما توصیه‌های خود را روی ویروس کرونا متمرکز کرده‌اند.

توصیه‌های «جرم دیفنس» در دوره شیوع آنفلوآنزای خوکی در سال ۲۰۰۹ و در سال بعد از آن در جریان شیوع آنفلوآنزای فصلی، روی ۲۰ هزار نفر آزمایش شد. پژوهش‌ها نشان دادند که ویروس در میان خانواده‌هایی که توصیه های «جرم دیفنس» را رعایت کرده بودند، سرایت کمتری داشته است. 

تیم پژوهشگران دانشگاه‌های باث، بریستول و ساوث همتون بریتانیا امیدوارند توصیه‌هایشان با ترغیب مردم به تغییر رفتار، از خطر سرایت کووید-۱۹ بکاهد.

کارشناسان همچنین می‌گویند ضدعفونی سطوح مختلف در خانه و رعایت بهداشت و نظافت می تواند گسترش ویروس را محدود کند.

توصیه‌های درج شده در تارنمای «جرم دیفنس» روش های تغییر رفتاری را توصیه می‌کند که به اعتقاد پژوهشگران از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در محیط خانه می‌کاهد.

دکتر بن اینزورث، استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه باث می گوید: «می دانیم ویروس کووید-۱۹ به همان صورتی سرایت می کند که سایر ویروس‌ها شیوع پیدا می‌کنند.»

«جرم دیفنس، توصیه هایی در مورد نحوه حفاظت از خودتان ارائه می کند که در مورد سایر ویروس ها نیز صادق است.»

«تنها ۱۰ دقیقه طول می‌کشد که اطلاعات مورد نیازتان را از در این تارنما کسب کنید، اما همین اطلاعات می‌تواند شما را نه تنها از گزند ویروس کرونا حفظ کند بلکه در آینده نیز کمتر مبتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی بشوید.»

«ممکن است قدری طول بکشد تا شما و خانواده‌تان به انجام توصیه‌های جرم دیفنس عادت کنید، اما وقتی آن ها را یاد گرفتید، تبدیل به عاداتی آسان می‌شوند که شما را از ابتلا به بیماری ها حفظ می‌کنند.»  

تیم «جرم دیفنس» می‌گویند با نظام درمانی انگلستان (بخشی از بریتانیا) همکاری نزدیک داشته و محتوای تارنمایشان به ۲۰ زبان مختلف ترجمه می‌شود.

پل لیتل، استاد درمان مقدماتی در دانشگاه ساوث همتون می‌گوید: «ما تارنمای جرم دیفنس را راه اندازی کردیم تا نه تنها در ماه‌های عادی فصل زمستان بلکه در جریان اپیدمی‌ها نیز به گونه ای گسترده در اختیار عموم قرار گیرد.» 

«توصیه‌های ما به وضوح سرایت عفونت به سایر اعضای خانواده و نیز چرخش آن درمیان خانواده را کاهش داده است.»

«این توصیه‌ها هم از موارد ابتلا به کووید-۱۹ در میان اعضای خانواده می‌کاهد و هم از شدت عوارض آن در صورت ابتلا به بیماری.»

نظام درمانی انگلستان پیشتر گفته است مدت زمان حیات ویروس کرونا به چند عامل از جمله نوع سطحی که بر آن می‌نشیند، تابش اشعه آفتاب و مواد ضدعفونی، بستگی دارد.

این نهاد می‌افزاید در بیشتر موارد، حجم ویروس روی سطح آلوده ظرف ۲۴ ساعت و پس از آن، ظرف ۴۸ ساعت به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند.

© The Independent

بیشتر از زندگی