آمار ابتلا به ویروس کرونا از مرز چهار میلیون نفر گذشت

نزدیک به ۲۸۰ هزار نفر در اثر بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند

آمریکا با یک میلیون و ۳۰۰ هزار مبتلا، بیشترین آسیب را در این اپیدمی جهانی دیده است- GEOFF CADDICK  AFP

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۴ میلیون نفر گذشت. بر اساس آماری که دانشگاه «جانز هاپکینز» ارائه داده است، تا روز یک‌شنبه ۱۰ می،  نزدیک به ۲۸۰ هزار نفر نیز در اثر بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با یک میلیون و ۳۰۰ هزار مبتلا، بیشترین آسیب را در این اپیدمی جهانی دیده است. ۷۸ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 پس از آمریکا، کشورهای اسپانیا، ایتالیا و انگلیس بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا را دارند.

پس از آن روسیه با بیش از ۱۹۸ هزار مبتلا، قرار دارد. روسیه در یک ماه اخیر با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا به یکی از کانون‌های اصلی شیوع این بیماری در جهان بدل شده است. بیش از یک ماه است که روسیه در شرایط قرنطینه کامل به سر می‌برد.

کارشناسان معتقدند به دلیل محدودیت‌هایی که برای آزمایش کرونا در برخی کشورها وجود دارد، آمار ارائه شده برای مبتلایان به کووید۱۹ واقعی نیست و احتمالا فراتر از این است.

در هفته‌های اخیر در برخی از کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و ایتالیا شاهد کاهش تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بودیم، اما این نگرانی وجود دارد که با رفع محدودیت‌های رفت و آمد، کشورهای اروپایی با موج دوم شیوع این بیماری همه‌گیر مواجه شوند.

بیشتر از جهان