نانسی پلوسی: آمریکا برای بازگشایی باید یک استاندارد فدرال داشته باشد

جمهوریخواهان رویکرد «باید صبر کرد و دید» را اتخاذ کرده‌اند

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنجشنبه در نطقی آتشین بعضی همکاران جمهوریخواه خود را «ضد علم» و «ضد حکومت» خوانده و همزمان از بسته قانونی گسترده دیگری برای اپیدمی عالمگیر کرونا و نیز از یک «استاندارد فدرال»‌ برای بازگشایی اقتصاد کشور حمایت کرده است. 

خانم پلوسی گفته رهبران دمکرات با نمایندگان جمهوریخواه کنگره و یا کاخ سفید در مورد لایحه بعدی واکنش به ویروس کرونا گفت و گو نمی کنند. لایحه ای که باید پس از هزینه کردن ۲.۷ تریلیون دلار از سوی کنگره در واکنش به اپیدمی ویروس کرونا طی دو ماه گذشته، پیگیری شود. 

اما جمهوریخواهان رویکرد «باید صبر کرد و دید» را اتخاذ کرده اند. در حالی که همزمان کوین مک‌ کارتی، رهبر اقلیت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه آب پاکی را روی دست همگان ریخته و گفته کنگره شاید به این زودی ها نیازی به تصویب لایحه ای دیگر نداشته باشد. 

خانم پلوسی ضمن رد این ادعا، آن را پوچ خوانده و در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود از کاخ کنگره در واشنگتن گفته: «اگر شما ضد حکومت هستید، که بسیاری در اینجا هستند، اگر شما ضد علم هستید، که بسیاری در اینجا هستند، بنابراین نیازی به داشتن تصمیم های علم محور نمی بینید که دولت فدرال براساس آن اقدام کند.»‌

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در باره قوانین آینده برای مهار ویروس کرونا گفت: «ما بیش از نیازمان به دولت احتیاج نداریم. اما باید حکومت داشته باشیم، که اکنون داریم و امیدوارم که بتواند دو حزبی باشد. اما اولین مسئولیت ما، تأمین نیاز مردم آمریکاست. بلافاصله.» 

خانم پلوسی همچنین از دونالد ترامپ به خاطر بی اعتنایی او به تلاش ایالت ها برای بازگشایی اقتصاد آمریکا انتفاد کرده است. 

در حالی که دولت ترامپ، دستورعمل فدرال برای بازگشایی اقتصادی را به ایالت ها پیشنهاد کرده، اما دولت خود به آن پای بند نبوده و ایالت ها را به حال خود رها کرده تا به تنهایی و یا به کمک همسایگان برنامه بازگشایی را هماهنگ کنند. 

فرمانداران نیویورک، نیو جرسی، رود آیلند، ماساچوست، کانکتیکات، دلاور و پنسیلوانیا برای هماهنگی برنامه های بازگشایی، هفته ها با یکدیگر همکاری کرده اند. 

آنها همچنین در اقدامی دیگر، برای خرید تجهیزات محافظت شخصی، ائتلافی تشکیل داده اند تا بتوانند به عنوان یک بلوک واحد بدون رقابت با هم، این کالاها را با قیمتی ارزانتر تامین کنند. 

خانم پلوسی روز پنجشنبه گفت: «اگر شما استانداردهایی را تعریف می کنید، باید حتما استانداردهای دولت فدرال باشد. همانطور که می دانید ویروس ها مرز ملی نمی شناسند اما یقینا مرزهای ایالتی را نیز نمی شناسند. همه چیز باید علم محور باشد.»

خانم پلوسی نگفت که آیا مجلس نمایندگان آمریکا پس از حدود یک ماه تعطیلی، هفته آینده به طور کامل بازگشایی خواهد شد یا نه. 

دمکرات ها همچنان سیستم رای دهی نیابتی را ترجیح می دهند که به بعضی از آنها اجازه می دهد تا از خانه کار کنند. سیستمی که همزمان به مجلس نمایندگان این امکان را می دهد تا فعالیت خود را به طور نسبتا عادی ادامه دهد. 

این در حالیست که جمهوریخواهان با این سیستم مخالف اند و همچنین خواهان بازگشت به واشنگتن.