کلاه متعلق به فیلم پنجه طلایی جیمزباند ۳۰ هزار پوند قیمت‌گذاری شد

پلاک ماشین «۰۰۷» هم بین ۴ تا ۶ هزار پوند ارزش‌گذاری شده است

کریستوفر لی، در عکسی که سال ۱۹۹۸ گرفته شده است.
JOHNNY EGGITT / AFP

یک کلاه اصلی متعلق به فیلم پنجه طلایی (Goldfinger ) جیمز باند، در برنامه تلویزیونی «نمایش خیابانی عتیقه» در بریتانیا، روز یکشنبه به قیمت ۳۰۰۰۰ پوند ارزش‌گذاری شد. 

مردی که برادر همسرش به عنوان راننده خودرو آستون مارتین در زمان تولید فیلم مزبور کار می‌کرده است، مجموعه لوازمی به جا مانده از این فیلم مهیج جاسوسی سال ۱۹۶۴ میلادی را با خود به این برنامه آورده بود. 

این راننده که هر روز وظیفه رساندن هنرپیشه‌های فیلم از هتل به استودیو پاینوودز را به عهده داشته است، یک روز می‌پرسد که آیا می‌تواند یک کلاه لبه‌دار را با خود به خانه ببرد؟ آن کلاه به عنوان اسلحه نیز مورد استفاده قرار می‌گرفته و متعلق به اودجاب (هرولد ساکاتا) هواخواه پنجه طلایی، بوده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مارک الوم، مجری آن برنامه، در حالی که به وضوح از دیدن آن کلاه نمادین تحت تاثیر قرار گرفته بود، با اشاره به محل کنده شدن قطعه استیل کلاه به دلایل ایمنی، گفت که در پی سال‌ها استفاده شدن از آن در فیلم، کلاه آسیب دیده است. 

او ارزش این کلاه را بین ۲۰ تا ۳۰ هزار پوند تخمین زده است. 

آقای آلوم به شوخی گفت: «‌ تو با این کلاه بد جوری رفتار کردی. کاش از کیفیت بهتری برخوردار بود. اما پسرها این طورند دیگر، پسرند (بازیگوش و بی‌توجهند). » 

علاوه بر این، پلاک ماشین «جی بی ۰۰۷» که گمان می‌رود در زمان تهیه تیزر تبلیغاتی این فیلم مورد استفاده قرار گرفته بوده است، بین ۴ تا ۶ هزار پوند ارزش‌گذاری شد.

شون کانری، ستاره «گلد فینگر» یا پنجه طلایی، در آن فیلم نقش مامور مخفی، «باند» را بازی می‌کرد، و اونور بلکمن نیز در نقش پوسی گالور، شخصیت معروف به «Bond Girl» در آن نقش‌آفرینی کرده بود. 

© The Independent

بیشتر از زندگی