۷۹ درصد بریتانیایی‌ها، موافق ادامه قرنطینه هستند

چهار نفر از هر پنج بریتانیایی، مخالف تسهیل در بازگشایی مدارس و مکان‌های عمومی هستند

 شواهدی که از نظرسنجی برمی‌آید، نشان می‌دهد که مردم بریتانیا موافق ادامه قرنطینه هستند -  REUTERS/Henry Nicholls

به گزارش آمار اوپینیوم در نشریه آبزرور، چهار نفر از هر پنج بریتانیایی، مخالف تسهیل در بازگشایی مدارس، رستوران‌ها و مکان‌های عمومی هستند.

بوریس جانسون در آغاز هفته اعلام کرد که کشور از نقطه اوج ابتلا به کوید-۱۹ گذشته است و وی به زودی راهکاری برای تسهیل مقررات مربوطه ارائه خواهد کرد.

 این در حالی‌ست که تنها ۱۷ درصد از ۲۰۰۰ نفر در این نظر سنجی، به بازگشایی دوباره مدارس و همچنین سینماها، رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه، باحضور تعداد کمتری از افراد، موافقت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نظرسنجی بین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انجام شد که نتایج حاصل از آن نشان داد ۷۹ درصد افراد با ادامه قرنطینه طی شش هفته آینده موافق هستند.

این آمار نشان می‌دهد که ۱۴ درصد مردم در برابر شکستن قوانین قرنطینه از خود نرمش نشان داده‌اند. همچنین ۳ درصد آنها می‌گویند که هرگز از قوانین سخت‌گیرانه پیروی نکرده‌اند.

یک چهارم مردم بیشتر از یک ساعت در روز برای ورزش از خانه خارج شده‌اند، ۱۵ درصد به بهانه خرید مایحتاج ضروری به مراکز خرید رفته‌اند، و ۱۳ درصد آنها به همراه دوستان و خانواده‌های خود، پیاده روی داشته‌اند.

 یک نفر از هر دوازده نفر (۸ درصد) گفته‌اند که باوجود بسته بودن بارها، در محوطه موسوم به «باغچه آبجونوشی» آن‌ها نشسته‌اند، ۹ درصد دیگر هم با وجود آن که از اعضای کادر درمانی نبودند، از (بهانه) ساعات خرید ویژه این کارکنان، استفاده کرده‌اند. 

طبق اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، آمار تلفات بریتانیا در آستانه نزدیک شدن به مرز قربانیان ایتالیاست که با ۲۸۷۱۰، بیشترین تعداد مرگ را ثبت کرده است.

آقای جانسون، هفته گذشته اعلام کرد که «تصمیم گرفتیم با تسهیل سریع قوانین سخت، خود را در معرض ریسک موج دوم شیوع قرارندهیم»، و دولت اعلام کرده است که باید پنج (مرحله) آزمایش دیگر از سر گذرانده شود؛ از جمله کاهش میزان مرگ و میر و کاهش نرخ ابتلا به ویروس به کمتر از یک نفر (در روز)، و کسب اطمینان از وجود تعداد کافی آزمایش‌ها و تجهیزات محافظت برای آینده. 

© The Independent

بیشتر از جهان