ارسال پستی کاندوم به منزل زوج‌های مبتلا به کرونا در ایالت میشیگان

اهالی میشیگان می‌توانند از طریق اینترنت این خدمات را درخواست کنند

شمار مبتلایان به کرونا در میشیگان بیش از ۴۰ هزار نفر و میزان تلفات بیش از ۳۶۰۰ نفر -بوده است Justin Heiman/Getty Images/AFP

در دوره همه‌گیری کرونا،  زوج‌های مقیم میشیگان اکنون می‌توانند از طریق پست، لوازم جلوگیری از بارداری رایگان، شامل کاندوم، از وزارت بهداشت دریافت کنند.

بنا بر گزارش‌ها، این طرح را وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالت میشیگان تدوین کرده است تا از دسترسی مردم به لوازم جلوگیری در دوران کرونایی اطمینان حاصل کند. بدین ترتیب، مردم دچار بارداری‌های ناخواسته نمی‌شوند و در برابر عفونت‌های آمیزشی نیز مصون می‌شوند.

لین ساتفین، سخنگوی این وزارت‌خانه، به تلویزیون ام‌لایو گفت: «به نظر ما خیلی مهم است که در این دوران بحرانی برای بهداشت عمومی، هم‌چنان از جامعه در برابر بارداری‌ ناخواسته، عفونت‌های آمیزشی، و ایدز حفاظت کنیم.»

این وزارت‌خانه نگران است که مبادا فشار مالی ناشی از همه‌‌گیری کرونا و تعطیلی اجباری برخی مراکز خدمات بهداشتی، سبب شود که مردم توان خرید کاندوم، یا دسترسی به کاندوم رایگان نداشته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اهالی میشیگان می‌توانند از طریق اینترنت و با وارد کردن نام و نشانی‌شان در تارنمای خدمات بهداشتی، این خدمات را درخواست کنند.

سپس کارکنانی که برای تداوم این خدمات در خانه خود کار می‌کنند، کاندوم‌ها را ساده بسته‌بندی‌ می‌کنند و نشانی‌ها را دستی روی آن‌ها می‌نویسند تا مستقیماً به در خانه درخواست‌کننده برسد.

میشل تورن، پرستار متخصص درمانگاه سازمان بهداشت عمومی کالهون کانتی، به یواس‌ای تودی گفت: «از اجرای این برنامه در ایالت خودمان خیلی خوشحالیم. از هنگام اجرای قرنطینه خانگی همواره با این معضل دست به گریبان بوده‌ایم.»

هر بسته حاوی ۱۰ کاندوم و ۱۰ قوطی روان‌کننده است تا زوج‌ها در دوران قرنطینه، رابطه جنسی رضایت‌مندانه و بی‌خطری داشته باشند.

ایالت میشیگان کانون اعتراضات «ضد قرنطینه» علیه دستور دولت به ماندن در خانه و قرنطینه سراسری کرونایی بوده است.

صدها معترض روز سه‌شنبه در بیرون و درون ساختمان مجلس ایالتی گرد آمدند تا به دستور گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان، مبنی بر تمدید قرنطینه خانگی تا ۱۵ ماه مه اعتراض کنند.

البته شمار مبتلایان و بستریان کووید ۱۹ در ایالت میشیگان رو به کاهش است، و طبق اعلام مقامات، شمار مبتلایان در این ایالت بیش از ۴۰ هزار نفر و میزان تلفات بیش از ۳۶۰۰ نفر بوده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی